کد خبر: ۷۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

فاني، نوروز را به معلمان تبريک گفت

  وزير آموزش و پرورش در پيام نوروزي: نوروز ايراني در دنياي پرازخشونت و افراطي گري امروز انسان را به اعتدال، مهر، محبت و صلح و دوستي که از آموزه هاي اسلام و توصيه‌هاي پيامبر اکرم (ص) مي باشد فرا مي‌خواند.

متن پيام دکتر علي اصغر فاني به شرح زير است:

بار ديگر تقويم قصه هستي ورق خورد و بهار با تمام رمز و رموز و زيبايي هايش با ترنمي غمگنانه در فقدان گل ياس بوستانِ محمدي (ص) با قامتي خجسته و سبزپوش فرا رسيد.

فصل دوستي با دست هاي گرم شقايق و پيوند با دلهاي لايق در حالي فرا رسيده است که هر غنچه و شکوفه اش پيراهني ازمعاد بر تن کرده و منادي بينندگان به حرکت و برکت و جوشش بيشتر است و چه زيبا گفته است پيامبر رحمت و مهربان که «اذا رأيتم الربيع فاکثروا ذکرالنشور»

جهان امروز در عطش تعامل و دستيابي به صلح و دوستي است. نوروز به عنوان يکي از عناصر فرهنگ ايراني، کينه، نفرت و دشمني را نفي و تعامل، مهر، دوستي و صلح را ارج نهاده و آن را پاس مي دارد، نوروز ايراني در دنياي پرازخشونت و افراطي گري امروز انسان را به اعتدال، مهر، محبت و صلح و دوستي که از آموزه هاي اسلام و توصيه هاي پيامبر اکرم (ص) مي باشد فرا مي خواند.

از خالق تواناي زيبايي هاي بهار مي خواهم به برکت جويبار زلال رحمتش ايمان ، اميد و رويش را جايگزين ترديد، نوميدي و سکون در دل هاي منتظران بهار نمايد.

همگام فرهيخته :

رفتن زمستان و ورق خوردن برگ هاي تقويم و آمدن بهار به ما مي گويد: اميدوارانه و با تدبير فرصت الهام بخشي، عشق ورزي و خودباوري را به آينده سازان عرصه هاي تاريخي و اجتماعي کشورمان را غنيمت بشماريم.

آمدن بهار به ما مي گويد: اميدي را که در دلشان زنده کرده ايم با چراغ تدبير روشن نگه داريم و همه همت و تلاشمان اين باشد تا عرصه تعليم وتربيت را با جلوه هاي زيبايي از عقلانيت، اعتدال، پيشرفت آذين ببنديم.

اينجانب ضمن تبريک اين عيد سعيد ايمان دارم با همت شما معلمان بيداردل و همراهي دانش آموزان عزيز و مسئوليت شناسي خانواده هاي محترم و در سايه ولايت و پرتو انديشه‌هاي رئيس جمهور موج اميد، تلاش، آگاهي، انگيزه و رشد و تعالي را در دل دانش آموزان عزيز زنده نگه مي داريد و به آن ها خواهيد آموخت تا با شناخت حقوق خود در پرتو چراغ دين و اخلاق و آزادگي گام بردارند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
اقای فانی عزیز به فکر معلمان مظلوم طرح مدارس مشارکتی استان سمنان باشید که بیش از سه ماه حقوق نگرفته اند