کد خبر: ۷۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

هافینگتون پست: آن 47 جمهوریخواه باید رد صلاحیت شوند؛ نامه سناتورها به سود ایران تمام شد

سناتورهایی که از نامه جمهوری خواهان به ایران حمایت کرده یا آن را امضا کرده اند،‌ باید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ردصلاحیت شوند .

نشریه هافینگتون پست با تصریح به اینکه نامه سناتورهای جمهوریخواه به نفع ایران و به زیان آمریکا و متحدانش در خاورمیانه تمام شد ، نوشت: سناتورهایی که از نامه جمهوری خواهان به ایران حمایت کرده یا آن را امضا کرده اند،‌ باید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ردصلاحیت شوند .

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، زمانی را به خاطر بیاورید که آلیسون لیوندرگان گرایمز،‌کاندیدای سنا در برنامه دیدار با رسانه به چاک تود، مجری این برنامه گفت،‌ فقط به این دلیل برای بودن در سنا رد صلاحیت شده که نخواسته است مشخص کند در سال 2008 و 2012 به چه کسی رای داده است.

پاول آبرامز نویسنده این مطلب تصریح کرد : در هفته گذشته، 47 سناتور جمهوری خواه، اقتدار ریاست جمهوری را زیر سئوال برده و به یک کشور خارجی کمک کردند تا تصمیمی بر خلاف سیاست خارجی دولت آمریکا اتخاذ کند.

البته برخی از نامزدهای ریاست جمهوری در میان جمهوری خواهان از جمله جب بوش نیز از ارسال این نامه حمایت کرده اند.

در این به اصطلاح امیدواری جمهوری خواهان چندین سئوال نهفته است. نخست اینکه شما چطور رئیس جمهوری خواهید بود، اگر با اقدامات مداخله جویانه از سوی رقبای خود مواجه شوید و آنها به طرف مقابل شما در سیاست خارجی نامه بنویسند و بگویند با رئیس جمهور توافق نکنید؟

علاوه بر این،‌به طور کاملا آشکارا این نامه به کمک ایران آمد، در حالیکه به ضرر آمریکا و متحدانش در خاورمیانه بود. ایران با این کار جمهوریخواهان در حال حاضر می تواند از انعقاد توافق با آمریکا سرباز بزند وادعا کند اعضای دولت آمریکا به آنها گفته اند که این توافقنامه ارزش ندارد و می داند که دیگر اعضای گروه مذاکره کننده پنج به علاوه یک نیز در صورت بلند شدن ایران از سر میز مذاکرات، از اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت نخواهند کرد.

این مسئله را به خاطر بیاورید که فقط اوباما و هیلاری کلینتون،‌وزیر خارجه وی در دوره اول بودند که توانستند حمایت روسیه و چین را به دست بیاورند و تحریم های اقتصادی آن قدر شدت گرفت که ایران را قانع کرد تا بر سر میز مذاکره بنشیند.

در ادامه این مطلب آمده است، استراتژی رئیس جمهوری آمریکا همیشه واضح بوده است:‌تشدید تحریم ها تا زمانی که آنها منظور دستیابی به یک توافق بر سر میز مذاکره بیایند. اگر این استراتژی هم موفق نبوده است، دست کم یک امتیاز اخلاقی بزرگی به همراه داشته است و آن اینکه آمریکا راه طولانی تری را برای یافتن یک راهکار مسالمت آمیز می پیماید.

جمهوری خواهان با نوشتن این نامه نه تنها شانس دستیابی به توافق با ایران را کمتر کردند، بلکه این نامه، اقتدار اخلاقی آمریکا را نیز زیر سئوال برد که یک عنصر اساسی در اتخاذ اقدامات بیشتر علیه ایران بود در حالیکه شاید همین عنصر باعث شده بود تا ایران به سر میز مذاکره بازگردد.

سئوال بعدی این است که کدام یک از کشورهای گروه پنج به علاوه یک در حال حاضر موافقند تا تحریم ها علیه ایران افزایش یابد؟ اگر این توافقنامه حاصل نشود ، کنگره لایحه ای برای تشدید تحریم ها علیه ایران تصویب خواهد کرد،‌اما اگر اعضای دیگر گروه پنج به علاوه یک در آن مشارکت نکنند،‌ عملا اجرا نخواهد شد.

در آن زمان واقعا چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به ایران اجازه داده می شود تا به سلاح هسته ای دست یابد و مدتی بعد آنها قادر خواهند بود این کار را به سرعت انجام دهند. البته این اولین بار نیست که روسای جمهوری از حزب جمهوریخواه به کشورهای خطرناک اجازه داده اند تا به بمب هسته ای دست یابند،‌مثل جورج دبلیو بوش در کره شمالی و رونالد ریگان در پاکستان.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
1
44
حيف كه شوراي نگهبان ندارند.اگر داشتند رد صلاحيت ميشدند.