کد خبر: ۷۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۳۲

تد کروز: کسي که توافق هسته‌اي با ايران را رد نکند شايسته رئيس جمهوري آمريکا نيست

 يکي از سناتورهاي آمريکايي ادعا کرد که هر يک از کانديداتوري هاي کاخ سفيد که توافق هسته‌اي با ايران را رد نکند، لياقت رئيس جمهور شدن ندارد.

به گزارش سي ان ان، «تد کروز» سناتور ارشد آمريکايي امروز-دوشنبه- گفت که هر يک از کانديداتوري هاي کاخ سفيد که نتوانند توافق هسته‌اي ايران با غرب را نفي کنند، شايسته رياست جمهوري اين کشور نيستند.

سناتور ارشد آمريکايي گفت: «به نظر من هر نامزدي که تمايل نداشته باشد با نفي برنامه هسته‌اي ايران موافق نباشد شايستگي اين را ندارد که به عنوان رئيس جمهور اين کشور خدمت کند.»

کروز يکي از 47 سناتوري بود که نامه سرگشاده اخير سناي آمريکا به مقام هاي ايراني را امضا کرد.
وي تصريح کرد: «بسيار ناراحت کننده است که رئيس جمهور آينده در سال 2017 تنها گزينه نظامي را براي جلوگيري ايران به سلاح هسته‌اي در پيش رو دارد.»

کروز افزود: «تمايل داريم که به هر وسيله و تحريم ممکن عليه برنامه هسته‌اي ايران استفاده کنيم. اما اگر رئيس جمهوري فعلي اين روش ها را کنار بگذارد آن گاه رئيس جمهوري آينده اين اقدام ها را انجام مي دهد و اين مساله باعث مي شود که اين کشور در وضعيت بسيار بدتري قرار گيرد.»

نامه 47 سناتور آمريکايي که با انتقاد شديد اکثريت مقام هاي آمريکايي و اروپايي رو به رو شد اعلام مي کند که هرگونه توافق هسته‌اي ايران با غرب تنها تا پايان دوره رياست جمهوري «باراک اوباما» رئيس جمهوري آمريکا اعتبار دارد.