کد خبر: ۷۸۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۸۳

ایندپندنت: آقای کاتن، معلوم است که تهران تحت کنترل ایران است،‌ چون این شهر پایتخت ایران است

ریتون گویان در تحلیلی برای این روزنامه انگلیسی نوشت،‌ تام کاتن،‌ سناتور آمریکایی در صدر اخبار مربوط به نامه جمهوری خواهان به رهبران ایران بود که می توانست مذاکرات هسته ای میان ایران و ائتلاف به رهبری آمریکا را به شکست بکشاند.

روزنامه انگلیسی اینیدپندنت در تحلیلی نوشت: تام کاتن،‌ سناتور جمهوری خواه ضد ایرانی نمی داند تهران پایتخت ایران است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، ریتون گویان در تحلیلی برای این روزنامه انگلیسی نوشت،‌ تام کاتن،‌ سناتور آمریکایی در صدر اخبار مربوط به نامه جمهوری خواهان به رهبران ایران بود که می توانست مذاکرات هسته ای میان ایران و ائتلاف به رهبری آمریکا را به شکست بکشاند.

تام کاتن و 47 سناتور آمریکایی در این نامه، هر گونه توافق هسته ای میان باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و ایران را فقط تا پایان دوره اوباما معتبر دانستند.

اما نکته جالب توجه این است که تام کاتن کمترین اطلاعاتی از ایران ندارد. وی در یک مصاحبه در برنامه «رودر رو با ملت» در روز یکشنبه اظهاراتی درباره ایران و تاثیرات این کشور بر خاورمیانه مطرح کرد.

باب شیفر مجری برنامه از کاتن خواست تا درباره این نامه توضیح دهد و این که آیا جوابی برای مذاکرات هسته ای با ایران هست یا نه. او در پاسخ گفت، بله همانطور که بنیامین نتانیاهو،‌ نخست وزیر اسرائیل گفته است هر گزینه ای بهتر از توافق بد با ایران است. ایرانی ها دائما بلوف می زنند که از سر میز مذاکره برمی خیزند. اگر آنها این هفته یک بار دیگر بلوف زدند، ‌به آنها بگوئید هر کار می خواهید بکنید. کنگره آماده است تحریم های بیشتری علیه ایران اعمال کند. علاوه بر این، ما مجبوریم مقابل تلاش های ایران برای تسلط بر منطقه بایستیم. آنها به طور فزاینده ای کنترل «تهران!» را در دست گرفته اند، همانطور که کنترل بیروت، دمشق، بغداد و در حال حاضر صنعا را نیز به دست گرفته اند. آنها همه این کارها را بدون داشتن تسلیحات هسته ای انجام می دهند. تصور کنید که اگر آنها بمب هسته ای داشته باشند، چه خواهند کرد.

بله آقای کاتن، معلوم است که تهران تحت کنترل ایران است،‌ چون این شهر پایتخت ایران است. همان طور که آمریکا کنترل واشنگتن و انگلیس کنترل لندن را در دست دارد.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم می توان گفت شاید او بعدا می خواست دقیقا بگوید که منظورش از تهران چیست، اما شیفر سئوالات بعدی را از او نپرسید تا او اظهارات خود را تشریح کند.

اما این اشتباه کاتن در فضای مجازی به شدت مورد تمسخر قرار گرفت. به عنوان مثال تیم گاتاس یکی از بینندگان این برنامه در صفحه توئیتر خود نوشت: ‌اوه خدای من! او می گوید ایران، تهران را اشغال کرده است. و می گویید ما باید آنها را متوقف کنیم. تو با این اطلاعات به دولت ایران نامه می نویسی و می خواهی به این کشور حمله شود. مگر فقط واشنگتن است که باید بر همه جهان حکومت کند.

استیسی هربرت نیز در صفحه توئیتر خود نوشت،‌خیلی بامزه است. تام کوتون احتمالا فکر می کند تهران پایتخت کشور ازبکستان است.

بویس یکی دیگر از بینندگان نیز نوست:‌ یکی باید برای این تام کاتن توضیح دهد که تهران مدتها پیش از آن که واشنگتن پایتخت آمریکا باشد، پایتخت ایران بوده است.