کد خبر: ۷۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۶۰

پیام توییتری ظریف در حین مذاکرات به چه معنا بود؟

این درحالی است که چند روز پیش گفته شده بود فائق آمدن بر اختلافهای فنی موجود بیشترین اهمیت را دارد. اما حالا می بینیم که ایران و آمریکا از عزم سیاسی برای رسیدن به توافق هسته ای سخن می گویند.

سی ان ان پیام توئیتری دکتر ظریف را نشانه فشارهای شدید آمریکا در مذاکرات هسته ای توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از سی ان ان، نیک رابرتسون خبرنگار ارشد بین المللی شبکه در گزارشی از شهر لوزان سوئیس گفت:« گفتگوهای هسته ای در مرحله دشواری قرار گرفته و این درحالی است که زمان برای مذاکرات در حال پایان یافتن است. جان کری وزیر امورخارجه آمریکا گفته است که تا چند روز دیگر مذاکرات بار دیگر از سرگرفته خواهد شد. جان کری امروز با هیئت ایرانی در لوزان سوئیس چند ملاقات کوتاه داشت. یکی از این دیدارها برای عرض تسلیت به علت فوت مادر حسن روحانی بود . حسین فریدون برادر روحانی از اعضای تیم مذاکره کننده بلافاصله سوئیس را ترک کرد تا به تهران برود. به احتمال زیاد بقیه اعضای هیئت ایرانی نیز با سرعت نسبتا بالایی، از سوئیس می روند.»

رابرتسون در ادامه افزود:« باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از فرصت سال نو ایرانی استفاده کرد تا پیام نوروز را بفرستد و به صورت مستقیم با مردم ایران فراتر از سطح سیاستمداران، به گفتگو بپردازد. محمدجواد ظریف امروز در اظهاراتی جالب توجه از این سخن گفت که باید عزم سیاسی برای رسیدن به توافق هسته ای وجود داشته باشد. این درحالی است که چند روز پیش گفته شده بود فائق آمدن بر اختلافهای فنی موجود بیشترین اهمیت را دارد. اما حالا می بینیم که ایران و آمریکا از عزم سیاسی برای رسیدن به توافق هسته ای سخن می گویند. آمریکا می گوید ایران باید انتخاب خودش را انجام بدهد و ایران نیز می گوید آمریکا باید انتخاب خودش را انجام بدهد. سخنان ظریف درباره این انتخاب که در پیام توئیتری اش انعکاس پیدا کرده، نشان دهنده آن است که هیئت ایرانی از جانب هیئت آمریکایی به شدت در مذاکرات تحت فشار است و اگر آمریکا می خواهد به توافق دست پیدا کند باید از فشارها بکاهد.»