کد خبر: ۷۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۲

سفر وزیر اطلاعات اسرائیل به فرانسه: می خواهم به هر شکلی از دستیابی به توافقی بد جلوگیری کنم

وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد روز یکشنبه به فرانسه سفر می کند تا درباره مذاکرات تهران و قدرت های بزرگ درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کند.
وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد روز یکشنبه به فرانسه سفر می کند تا درباره مذاکرات تهران و قدرت های بزرگ درباره برنامه هسته ای ایران گفتگو کند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، یووال اشتاینیتز که به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نردیک است به رادیو گفت : « من روز یکشنبه به فرانسه می روم تا به هر شکلی از دستیابی به توافقی بد جلوگیری کنم. »

نتانیاهو تقریبا مطمئن است پس از انتخابات پارلمانی 17 مارس دولت آینده را تشکیل می دهد.

این سفر در حالی صورت می گیرد که ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی به توافق بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک ( آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان ) 31 مارس است.

بنابراعلام رسانه های بین المللی، تنش هایی بین پاریس و واشنگتن به وجود آمده است. فرانسه از آمریکا به سبب تضمین هایی که قرار است تهران درباره برنامه هسته ای این کشور بدهد انتقاد کرده و گفته است این تضمین ها به حد کافی سختگیرانه نیست.

اشتاینیتز گفت : « آمریکا بهترین و معتبرترین دوست ماست اما هنگامی که امنیت ملی اسرائیل در خطر است و ممکن است توافقی با ایران صورت گیرد که به ایران اجازه دهد سلاح هسته ای تولید کند که تهدیدی برای ماست، ما نمی توانیم ساکت بمانیم حتی اگر به قیمت برخی تنش ها باشد. »

این وزیر مشخص نکرد در فرانسه با چه کسی دیدار خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد « گفتگوهایی با دیگر مقامات اروپایی نیز صورت خواهد گرفت. »

نتانیاهو در واشنگتن با محکوم کردن دستیابی به توافق هسته ای با ایران، سبب خشم کاخ سفید شد. براساس این توافق، ایران به ازای لغو تحریم های بین المللی، درباره ماهیت صلح آمیز و غیرنظامی برنامه هسته ای خود تضمین خواهد داد.