کد خبر: ۷۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۸

روایت ری شهری از تشکیل دادگاه ویژه روحانیت/ به من گفتند گوشت آخوند تلخ است

اینجانب در ملاقاتی که با حضرت امام خمینی(ره) داشتم احیای مجدد دادسرا و دادگاه ویژه ی روحانیت را پیشنهاد کردم و دلایل خود را برای این پیشنهاد ارائه نمودم

به گزارش پارسینه، آیت الله ری شهری وزیر وقت اطلاعات در کتاب خاطراتش نوشت : پس از شکل گرفتن بخش ویژه ی روحانیون در وزارت اطلاعات و احساس نیاز به بخش مستقل قضایی برای رسیدگی به اتهامات روحانی نمایان ، اینجانب در ملاقاتی که با حضرت امام خمینی(ره) داشتم احیای مجدد دادسرا و دادگاه ویژه ی روحانیت را پیشنهاد کردم و دلایل خود را برای این پیشنهاد ارائه نمودم . گفتنی است که پیشنهاد من تشکیل دادسرای ویژه ی روحانیت جدا از قوه ی قضائیه نبود، بلکه منظورم اختصاص بخش ویژه ای از قوه قضائیه – مانند رسیدگی به اتهامات کارگزاران دولت – به این امر بود.

اما پیشنهاد مرا پذیرفت . هم چنین رئیس جمهور وقت آیت الله خامنه ای نیز با این پیشنهاد موافق بود. اما قائم مقام رهبری آقای منتظری ، مخالف تشکیل مجدد دادگاه ویژه ی روحانیت بود و ظاهرا به همین دلیل شورای عالی قضایی به رغم موافقت امام با احیای دادگاه ویژه ی روحانیت زیربار اختصاص بخش ویژه ای در قوه ی قضائیه برای رسیدگی به اتهامات روحانیون نرفت.
شنیدم که یکی از اعضای بلند پایه ی شورا در پاسخ به اینکه چرا این بخش در قوه قضائیه تشکیل نمی شود گفته بود که «گوشت آخوند تلخ است!» اشاره به اینکه برخورد با آخوندهای فاسد مشکلاتی غیرقابل تحمل برا ی قوه ی قضائیه دارد.