کد خبر: ۷۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸۰

رئيس اسبق مجلس عراق: ای کاش یک سعودی مانند سردار سلیمانی پیدا می شد/ به جاي سرزنش شيعيان و ايران خودتان را سرزنش کنید

ایا به جای اشک تمساح و شکایت از نقش ایران، زمان نهضت سنی عربی عملی نرسیده است؟

رئیس اسبق مجلس عراق که خود از اهل تسنن است سنی‌ها را مسئول ویرانی های کنونی دانست و گفت سنی‌ها، شیعیان و ایران را سرزنش نکنند خودشان را سرزنش کنند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از عراق القانون، محمود مشهدانی که هم اکنون از نمایندگان مجلس عراق است، افزود: «چرا ما ایران را که از منافعش دفاع می کند سرزنش می کنیم و خودمان را که 22 کشور کوچک ضعیف و همچنین 49 کشوری که خودشان را کشورهای اسلامی سنی می نامند و هر روز به سنی بودن خودشان بدی می کنند، سرزنش نمی کنیم؟ من کسی را استثنا نمی کنم. من با صحبتهایی که درباره شیعیان چه شیعیان عرب و چه مسلمانان شیعه مطرح می شود و با صفوی یا رافضی نامیدن آنها مخالفم. این نامگذاریها در عصرهای مختلف که مسلمانان به سبب آن درگیر جنگهای سختی شده‌اند نتیجه‌اش نیز عقب ماندگی و از دست دادن اراضی از اندلس گرفته تا اشغال بغداد و حمله استعماری صلیبی بوده که از حمله به قدس آغاز شده و تا جنگ جهانی اول و سایکس پیکو ادامه یافته است. ما برای نقشه شیطانی سایکس پیکو و مرزهای آن بیش از پیامبرمان حضرت محمد (ص) قداست قائلیم. امت اسلامی گذاشته است که دینش را هر فرد خارج شده از دین و تکفیری احمق به غارت ببرد و چهره اهل سنت را مخدوش کند و به جان و مال و ناموس مسلمانان تجاوز کرده‌اند این در حالی است که دشمنان عربیت و اسلام در حال تدارک طرحهایشان برای تقسیم هرچه بیشتر کشورها هستند.»

مشهدانی این پرسش را مطرح کرد که «آیا به جای اشک تمساح و شکایت از نقش ایران، زمان نهضت سنی عربی عملی نرسیده است؟ ای کاش یک سعودی یا کویتی یا اماراتی یا قطری مانند قاسم سلیمانی [سردار قاسم سلیمان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی] پیدا می شد که با اسرائیل در جنوب لبنان و با تروریسم در خاک عراق و سوریه می جنگید آیا در آن صورت همه اعراب اعم از سنی ها و شیعیان و مسیحیان پشت سر او جمع نمی شدند؟ پس اگر ذره ای انصاف یا غیرت در قبال امت دارید فقط خودتان را سرزنش کنید این امت پیش از هر کسی از دست شما در عذاب است.»