کد خبر: ۷۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۹

ریزش کوه، عامل گرانی پرتقال!

تسنیم: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز مرحله دوم توزیع میوه نوروزی خبر داد و در توضیح گرانی پرتقال گفت: به دلیل افزایش تردد در محور تهران- شمال ، ترافیک سنگین در جاده فیروز کوه و ریزش کوه در جاده هراز قیمت پرتقال افزایش یافت.

محمد موسوی درباره دلایل افزایش قیمت پرتقال گفت: با توجه به افزایش تردد در محور تهران- شمال ، ترافیک سنگین در جاده فیروز کوه، ریزش کوه در جاده هزار و تعطیلات دو روزه سازمان‌های نظارتی به مناسبت تحویل سال ، قیمت پرتقال در میادین مرکزی میوه و تره بار افزایش یافت اما با بر طرف شدن این مشکلات  قیمت پرتقال  دوباره از امروز کاهش و به قیمت 4500 تا 5500 و سیب دماوند 2500 تا 2560 تومان  در عمده فروشی‌ها رسید.

وی در باره دلایل کاهش تعداد جایگاه‌های عرضه میوه و حذف اصناف از طرح تنظیم بازار، خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات شبکه توزیع ونظارت، تعداد مراکزعرضه میوه تنظیم بازار را کاهش دادیم تا از این طریق بتوانیم به شکل مناسب‌تری بر این مراکز نظارت داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یاد آورشد: در تمام جایگاه‌های عرضه میوه و سردخانه ها دو تا سه نفر بازرس استقرار یافت تا از خروج میوه طرح تنظیم بازار برای فروش در اماکن خارج از طرح جلوگیری شود و به جرات می توان گفت که تمام میوه های ذخیره شده در این طرح به طور مستقیم به دست مصرف کننده رسید.

موسوی همچنین اضافه کرد: در صورتی که مباشر(اتحادیه مرکزی شرکت های تعاونی تولید روستایی کشور) می‌توانست سیستم‌های حمل و نقل خود را مجهز کند، امکان عرضه میوه در 150 واحد صنفی(مغازه های سطح شهر) نیز وجود داشت.

وی گفت: در برخی از میادین میوه و تره بار مانند صادقیه، قزل قلعه و تهرانسر با توجه به استقبال موجود و کاهش تعداد مراکزعرضه در امسال،  روزانه 20 تا 30 تن میوه طرح تنظیم بازار عرضه شد.