کد خبر: ۷۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۱

مقصود امام از وحدت عقب نشینی از اصول شیعه نبود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه تقوا، تواضع و فروتنی را از ویژگی‌های مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد و گفت: وی فردی انقلابی، پیرو امام(ره) و همه وجود وی خدمت به نظام جمهوری اسلامی بود
مهر: حجت الاسلام رفیعی در مسجد اعظم قم با اشاره به اینکه آیت الله فاضل لنکرانی اظهار داشته است که مقصود امام(ره) از وحدت این نبود که شیعه از مبانی اعتقادی و محکم خویش دست بردارد و شاهد کذب و دروغ حتی نسبت به حضرت فاطمه زهرا(س) باشد، ابراز داشت: لذا سومین دغدغه ایشان همین موضوع بود که وحدت به معنای عقب نشینی از اصول و مبانی اعتقادی و محکم شیعه نیست.

وی تصریح کرد: آیت الله فاضل لنکرانی گفته است؛ باید اعتراف کنیم که با گذشت ۱۴۰۰ سال نتواسته‌ایم آن گوهر بی‌نظیر را بشناسیم و از آن تأسف آور‌تر آنکه جهل و نادانی و چه بسا هواهای نفسانی و فریب افکار به ظاهر جدید را خوردن سبب آن گردیده که برخی کوردلان مقامات آن حضرت را مورد تردید قرار دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: آیت الله فاضل لنکرانی حضرت زهرا (س) را محور حدیث کساء، آیه تطهیر و قیامت و نیز شفیع روز محشر معرفی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خطبه حضرت زهرا (س) سند حقانیت شیعه و نخستین خطبه صادرشده بعد از رحلت پیامبر(ص) از این خاندان است، عنوان کرد: به تعبیر آیت الله فاضل لنکرانی این خطبه آتشین سراسر استدلال و مملو از آیات قرآن در دفاع از ولایت است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه خطبه فدک در مورد اموال نیست، گفت: شأن حضرت زهرا(س) بالا‌تر از این است و سند حقانیت شیعه و محور رضایت خداوند است.