کد خبر: ۷۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۷۴
شبکه MSNBC:

آیا اختلاف جان کری و لوران فابیوس در مذاکرات با ایران، اقدامی از پیش برنامه ریزی شده، است؟

چیزی من جالب است موضوع حساسیت رای دهندگان عرب و نوع تعبیری است که نتانیاهو برای آنان به کار برده است، اینکه وی راه حل دو کشوری را روز پیش از انتخابات مردود دانسته بود. علت نیز این است که اظهارات نخست وزیر اسرائیل درباره رای دهندگان عرب برای رئیس جمهور در خصوص مسائل نژادی، غیر قابل قبول بود.
ام اس ان بی  نوشت: معلوم نیست اظهارات مقامات فرانسوی در مذاکرات با هدف بازی پلیس خوب یا پلیس بد باشد یا اینکه گلایه های مشروعی از سوی آنان مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، چیزی من جالب است موضوع حساسیت رای دهندگان عرب و نوع تعبیری است که نتانیاهو برای آنان به کار برده است، اینکه وی راه حل دو کشوری را روز پیش از انتخابات مردود دانسته بود. علت نیز این است که اظهارات نخست وزیر اسرائیل درباره رای دهندگان عرب برای رئیس جمهور در خصوص مسائل نژادی، غیر قابل قبول بود.

 زمانی که رئیس جمهور نیز این اظهارات را شنید، در گفتگوی تلفنی که با نتانیاهو داشت، برای وی روشن کرد که چنین اظهاراتی با سابقه اسرائیل که یک مردمسالاری طولانی مدت در خاورمیانه دارد، سازگار نیست.

فقط کافی است که جای اعراب را با سیاه پوستان و انتخابات اسرائیل را در قالب انتخابات در آمریکا تصور کنید. پیشتر این تصورات نیز بود که نتانیاهو هیچ علاقه ای به راه حل دو کشوری ندارد و بعد از انتخابات نیز روشن بود و از این رو، باید به دنبال راه های دیگری برای مذاکرات بود.

این شبکه با اشاره به اختلافات اخیر در مذاکرات هسته ی نوشت: معلوم نیست که این بازی پلیس خوب و پلیس بد است یا اینکه گلایه هایی مشروع در بین طرفین وجود دارد.

در حال حاضر تا جایی که می دانیم، مهم ترین مشکل پیش روی تحریم های بین المللی هستند که وجود دارند. همانطور که اشاره نیز شد، مهلت توافق در حال به سر آمدن است و باید دید چه پیش می آید.

ام اس ان بی سی اقدامات کنگره در تاخیر در رای گیری درباره دادستان کلی که اوباما معرفی کرده بود، غیر قابل قبول دانست.