کد خبر: ۷۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۸

پسر هجده ساله پله: مي خواهم مثل رونالدو باشم


فارس/ يوساوا (پسر پله) که در سانتوس بازي مي کند و هجده ساله است، مي خواهد در آينده همچون رونالدو دليما باشم.
يوساوا دونا سيمنتو، پسر کوچک پله مي کوشد مسيري به عنوان بازيکني حرفه اي شروع کند. او مي خواهد که موفقيت هايي مشابه آنچه هموطنش رونالدو داشته بود، باشد.يوساوا که هجده سال دارد گفت: تا به حال به سطحي که مورد تمايلم بوده نرسيدم اما تلاش بسيار خواهم داشت.
يوساوا در حال حاضر در باشگاه فوتبال زير 21 ساله هاي سانتوس با شماره پيراهن 18 بازي مي کند که همين را نيز البته با کمک پدرش حاصل کرده است.
اين بازيکن خواهان پوشيدن لباس شماره 9 است زيرا شماره 9، شماره اي بود که رونالدو مي پوشيد.
اما چنانکه پرواضح است، همچون رونالدو دليما شدن، قدري کم احتمال مي نمايد زيرا رونالدو دليما (که در حال حاضر 39 سال دارد) در هفده سالگي در جام 1994 آمريکا حضور داشت و در 21 سالگي هم درخشش بي مثالي در جام جهاني فرانسه از خود نشان داد. او سه بار بازيکن سال جهان شده بود.
رونالدو قهرماني دو جام جهاني 1994 و 2002 همراه با تيم ملي فوتبال برزيل را در کارنامه دارد و سه بار در سال‌هاي 1996، 1997 و 2002 جايزه بازيکن سال فوتبال جهان را دريافت کرده‌است. رونالدو ، زين الدين زيدان و کريستيانو رونالدو تنها بازيکناني هستند که سه بار اين جايزه را از فيفا دريافت کرده‌اند؛ و پس ازليونل مسي که چهار بار اين جايزه را دريافت کرده است، در جايگاه دوم قرار دارند.
پدر يوساوا در دوران بازيکني اش سه جام جهاني را بالاي سر خود برد.پله تا به حال چهار بار ازدواج کرده که يوساوا از فرزند سوم او است.
از پله، پلاتيني، علي دايي، زيدان، مارادونا، پله، کرايف و دي‌استفانو به عنوان بزرگ‌ترين بازيکنان قرن بيستم نام برده مي‌شود.