کد خبر: ۷۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۰

اکرمي: نتايج خوبي در عرصه مذاکرات به دست آورده‌ايم

فارس/ رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري گفت: نتايج خوبي در عرصه مذاکرات به دست آورده‌ايم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مدينه منوره حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا اکرمي در جمع روحانيون کاروان‌هاي زائران ايراني با بيان اينکه با تدابير انديشيده شده نتايج خوبي در عرصه مذاکرات هسته اي به دست آورده ايم گفت: با نگاهي به سير مذاکرات مي بينيم که در طول مذاکرات سه نتيجه مثبت کسب کرده ايم.

وي با تاکيد بر اينکه اقتدار ايران باعث شد تا آمريکا تقاضاي مذاکره در خصوص مسائل هسته اي را داشته باشد گفت: در طول مذاکرات در درجه اول تمام تبليغات رسانه هاي بين المللي که مدام تبليغ مي کردند ايران به دنبال سلاح هسته اي است خنثي و بي اثر شد.

اکرمي افزود: ما در طول مذاکرات به همه دنيا ثابت کرديم که شرعا و اخلاقا به دنبال سلاح هسته اي نيستيم و نيازي هم نداريم که بمب اتمي داشته باشيم.
وي گفت: دومين دستاورد مذاکرات اين بود که اجماع جهاني عليه ايران که بيان مي شد ما به دنبال سلاح هسته اي هستيم شکاف برداشت و ديگر چنين اجماعي وجود ندارد.
رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري تاکيد کرد: هم اينک جهان پذيرفته است که ايران به خاطر عضويت در ان پي تي مي تواند پژوهش هاي مورد نياز در حوزه هسته اي را داشته باشد.

وي همچنين با بيان اينکه براي کشورهاي همسايه و منطقه نيز ثابت شد که ايران هسته اي هيچ خطري براي آنها ندارد به سومين دستاورد مذاکرات اشاره کرد و گفت: پيش از اين در داخل کشور اينگونه عنوان مي شد که ايران لجبازي مي کند و براي مقابله با آمريکا نمي خواهد مذاکرات به نتيجه برسد ولي براي همه کساني که وجدان داشته باشند مشخص است که شرکت در مذاکرات پي در پي حکايت از آن دارد که ايران نه تنها لجبازي نمي کند بلکه براي رسيدن به نتيجه، انعطاف هم دارد.

اکرمي در خاتمه با بيان اينکه ما با نرمش قهرمانانه به دنبال رسيدن به يک نقطه مقبول و معقول هستيم گفت: اگر مذاکرات به نتيجه نرسد با توجه به عملکرد ايران ديگر کسي نمي تواند بگويد ايران مسئول شکست مذاکرات است.