کد خبر: ۷۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۵

يمن را به قبرستان مهاجمان بيگانه تبديل مي کنيم

العالم/ عضو شوراي سياسي و سخنگوي جنبش انصار الله با بيان اينکه پيشقراولان ارتش يمن، در جست وجوي عبدربه منصور هادي هستند گفت: در صورت دخالت نظامي مهاجمان (بيگانه) در يمن، اين کشور را به قبرستانِ آن ها تبديل خواهيم کرد.

"ضيف الله الشامي" در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: آمريکا و کشورهاي شوراي همکاري، از هادي و همدستانش بيزاري مي جويند.

وي فاش کرد که رسانه ها، سعي مي کنند افکار عمومي را از وجود هادي در عدن منحرف کنند تا نيروهاي مسلح يمني از جست وجو در پي او دست بکشند، اما تلاش ها براي رصد همه اماکني که احتمال وجود او در آن ها هست، جريان دارد.

سخنگوي جنبش انصار الله سپس با تاکيد بر اين که "جنبش جنوب بخشي از ملت يمن است"، خاطر نشان کرد: جنوبي ها بيش از ساير يمني ها متحمل ظلم و ستم شدند. انقلاب ملت يمن، به هيچ وجه، ضد جنبش جنوب نيست و موضع گيري ما در قبال جنبش جنوب، از دهه نود قرن گذشته تاکنون، موضعي روشن بوده است.

الشامي در ادامه تصريح کرد: ديدگاه ما بر اساس تحقق عدالت براي جنوبي ها و احقاق حقوق از دست رفته آنان است و اين موضوع را نه تنها در کنفرانس گفت وگو، بلکه در همه توافقنامه ها اعلام کرده ايم.

وي با تاکيد بر تلاش عربستان و قطر براي تشکيل لشکري از مزدوران، هشدار داد: در صورت دخالت نظامي مهاجمان (بيگانه) در يمن، اين کشور را به قبرستانِ آن ها تبديل خواهيم کرد.

الشامي در ادامه گفت: آمريکا و عربستان، ترسوتر از آن هستند که به صورت مستقيم با ما رويارو شوند به همين سبب، تروريست ها و جنايتکاران را براي جنگ با ما به کار مي گيرند.

سخنگوي انصار الله خاطر نشان کرد: يمني ها، متوجه هستند که هدف از انتقال گفت وگو به خارج از يمن، توطئه چيني است.

الشامي افزود: کسي که براي دخالت بيگانگان در يمن فراخوان داد، عبدربه بود که وي به تاريخ پيوست. قطر، دشمنِ ملت يمن است، ولي ما منافع هيچ کشوري را در يمن هدف قرار نمي دهيم.

وي در ادامه از شوراي امنيت و سازمان ملل خواست در محاسبات خود بازنگري کرده و جانب ملت ها را نگه دارند.