کد خبر: ۷۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۶

العبادي: تا نابودي کامل داعش و مجازات سرکردگانشان ايستاده ايم


نخست وزیر عراق آغاز مرحله نهایی عملیات تکریت را اعلام کرد و گفت تا نابودی کامل داعش و مجازات سرکردگان آنها ایستاده ایم.
به گزارش شبکه العراقیه حیدر العبادی نخست وزیر عراق در بیانیه ای تلویزیونی خطاب به مردم عراق گفت: سرزمین شما را کسی جز شما آزاد نمی کند. ما تلاش می کنیم عراق را با دستان عراقی ها از جمله ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب و اهالی صلاح الدین و با کمک کشورهای دوست و ائتلاف بین المللی که در کنار دولت و ملت عراق ایستاده اند آزاد کنیم. این کشورها به درخواست عراق کمک های تسلیحاتی و مستشاری و حملات هوایی را با احترام به قوانین و تمامیت ارضی عراق ارایه می دهند. عراقی ها پیروزی های زیادی در میدان عمل به دست آورده اند و نیروی دیگری در میدان همراه آنها نبوده است.
در همین جا آغاز مرحله آخر عملیات آزادسازی تکریت را اعلام می کنم و از مردم عزیز عراق می خواهم به سخنان کسانی که با خون شما تجارت می کنند و تبلیغات سیاه و دروغین به راه می اندازند گوش نکنید. پیروزی ها و وحدت نیروهای امنیتی و نیروهای مردمی، این افراد را عصبانی کرده است. این افراد خود را در جبهه دشمن قرار داده اند و با داعش از بین خواهند رفت. حملات رسانه ای و تبلیغاتی این افراد چیزی جز سرسختی و پیروزی بر ما نمی افزاید.
داعش دیگر جایی در عراق ندارد و آنها را در صلاح الدین شکست می دهیم و این استان را از لوث آنها پاک می کنیم. آنها را در الانبار و موصل و در هر جای عراق که باشند شکست خواهیم داد. سرکردگان آنها را که زنان و کودکان ما را به قتل رساندند، مردم را آواره کردند، جنایت کشتار جمعی مرتکب شدند، مساجد و مراقد انبیاء و اولیاء و کلیساها و عبادتگاهها را ویران کردند، آثار عراق را غارت کردند تحت پیگرد قرار خواهیم داد. برای مجازات این افراد با همکاری جامعه بین املل دست به هر اقدام ممکن خواهیم زد. به همه مردم جهان هم اعلام می کنیم که ما از این گروه تروریستی که خود را اسلامی می خوانند اعلام برائت می کنیم و آنها را دشمنان انسانیت و اسلام و همه ادیان می دانیم. تنها را نابودی این گروه وحدت و همکاری همه کشورهای جهان است.