کد خبر: ۷۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۷۴

منیژه حکمت: مقاومت جواد شمقدری در رابطه با اکران فیلم‌ها ستودنی بود/ به «سردار قاسم سلیمانی» افتخار می کنم


این تهیه‌کننده و کارگردان سینما گفت: یکی از کلیدی‌ترین ویژگی های دوران ریاست جواد شمقدری، مقاومت ایشان برای اکران برخی فیلم‌ها بود

منیژه حکمت کارگردان وتهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینمایی «خبرگزاری دانشجو» در رابطه با ارزیابی سینما درسال۹۳، اظهار کرد: رئیس معاونت سینمایی وزارت ارشاد به لحاظ شخصیتی فوق العاده  آدم محترم و فرهنگی هستند که از این باب حضور ایشان در این سمت بسیار اتفاق خوب ومثبتی است چرا که همواره دلسوز سینما بودند و با هنرمندان راجع به دغدغه های خود به بحث و تبادل نظر می پردازند. این وِیژگی های آقای حجت الله ایوبی بسیار  منحصر به فرد است و کمک زیادی به بچه های سینما کرده است.

 

کارگردان «زندان زنان» در رابطه با انتقادهای صورت گرفته از سازمان سینمایی در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: خب طیف فکری که در مجلس شورای اسلامی حضور دارد، تضاد فکری زیادی با معاونت سینمایی ارشاد دارد که امسال شاهد بسیاری از این مسائل بودیم ولی خوشبختانه مدیران سازمان سینمایی سعی کردند، حسن نیت خود را ثابت کنند تا سینما وضعیت مساعدی به لحاظ تولید و ساخت آثار خود پشت سر بگذارد. هرچند که هجمه انتقادهایی که به حجت الله ایوبی روانه می شد، بیشتر به خاطر فیلم های که در زمان مدیریت سابق سازمان سینمایی، پروانه ساخت را دریافت کرده بود، صورت می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: باید فضای اعتماد بین نمایندگان مجلس، مدیران سازمان سینمایی و هنرمندان شکل بگیرد تا دیگر شاهد جروبحث های بی مورد در رابطه با مفاهیم کم ارزش نشویم. باید به اعتلای پرچم کشورمان در تمامی زمینه ها فکر کنیم. من فیلمساز هستم وظیفه هست که اثری را تولید کنم تا بخشی از واقعیت های جامعه و دغدغه های خودم را بتوانم به مسولان مملکت، نشان بدهم. اصلا به دنبال اینکه ضد ارزش های نظام قدمی بردارم یا با سیاه نشان دادن جامعه، حکومت را زیر سوال ببرم، نیستم.

 

تهیه کننده «ورود آقایان ممنوع» در رابطه با تفاوت های مدیریتی سازمان سینمای فعلی با دوران ریاست جواد شمقدری، عنوان کرد: در دوران جواد شمقدری به لحاظ فکری با سیاسیون هیچ تضادی وجود نداشت و ایشان بسیاری از برنامه هایی را که در نظر داشت را به راحتی به مرحله عمل می رساند. یکی از کلیدی ترین ویژگی های آن دوره، مقاومت رئیس معاونت سینمایی در مقابل هجمه فیلم هایی بود که اکران آن ها مورد پسند برخی از سیاسیون نبود. این بحث را  می توان نقطه مثبت این دوره تلقی کرد، چیزی که در سازمان سینمایی فعلی اصلا مشاهده نمی کنیم.
 

 

حکمت در رابطه فیلمسازی خودش به خبرنگار «سینمایی دانشجو» گفت: چند فیلمنامه برای ساخت و تولید دارم که اگر شرایط در سال ۹۴ مهیا شود، ساخت یکی از این طرح ها را در دست خواهم گرفت.

 

تهیه کننده «شهر موشها۲» اذعان کرد: هرکسی بنا به شغل و موقعیتی که دارد، تلاش می کند که برای جامعه موثر باشد، وظیفه فیلمساز نشان دادن همه مسائل اجتماعی نظیر طلاق، بالارفتن سن ازدواج، فساد ادرای و اخلاقی و ... است. شخصا خیلی علاقه مند هستم تا فیلمی را بسازم که مهمترین رکن جامعه یعنی خانواده را سرپا نگه دارم و فیلم استحکام بیشتری به زندگی شخصی افراد ببخشد.

 

وی افزود: آدم وقتی از نحوه مبارزه سردار سلیمانی در مقابل گروه تکفیری داعش باخبر می شود، خیلی خوشحال می شود، بنده به ایشان واقعا افتخار می کنم، چرا که به خاطر مردم مملکت خود جانش را بر کف دستانش گذاشته و از نقاط مرزی کشور محافظت می کند.

 

وی در آخر برای سینمای ایران آرزوی سلامتی کرد و گفت: امیدوارم در درجه اول، وضعیت اقتصادی آحاد مردم بهبود پیدا کند و سپس امیدوارم که سیاست گذاران، برنامه را برای سبد فرهنگی خانواده ها در نظر بگیرند تا مردم بیشتر به تئاتر و سینما بروند.