کد خبر: ۷۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۳۶

انصارالله: با این حمله شمارش معکوس برای سقوط رژیم آل‌سعود آغاز شد

مقامات آل‌سعود منتظر پاسخ کوبنده و قاطعانه انصارالله و ملت یمن باشند.
جنبش انصارالله یمن در واکنش به حملات هوایی ارتش عربستان به یمن تأکید کرد که پاسخ قاطعانه‌ای به این حملات خواهد داد. «محمد البخیتی» از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن در واکنش به دخالت نظامی عربستان سعودی در این کشور گفت: این حمله، آغازی برای دگرگونی برخی از رژیم‌ها و در رأس آنها عربستان سعودی است.

وی همچنین تأکید کرد: مقامات آل‌سعود منتظر پاسخ کوبنده و قاطعانه انصارالله و ملت یمن باشند.

در همین ارتباط «علی العماد»، از دیگر اعضای ارشد انصارالله نیز به حملات عربستان واکنش نشان داده و گفت: عربستان سعودی تاوان سنگینی را به دلیل حملات هوایی به یمن پس خواهد داد.

بر اساس اعلام رسانه‌های یمنی، فرماندهان نظامی و رهبران جنبش انصارالله هم‌اکنون برای بررسی راهکارهای پاسخ به حملات عربستان نشست فوق‌العاده برگزار کرده‌اند.

کمیته‌های انقلابی نیز در واکنش به اقدام تجاوزکارانه عربستان با صدور بیانیه‌ای از مردم یمن خواستند در نقاط مختلف کشور تظاهرات گسترده برگزار کنند.

شبکه المیادین گزارش داد: کشورهایی همچون عربستان، پاکستان، اردن و سودان آمادگی خود برای مشارکت در حمله نظامی زمینی عربستان به یمن را اعلام کرده‌اند.

شبکه لبنانی المنار نیز در گزارشی اخبار منتشر شده مبنی بر بمباران دفتر سیاسی جنبش انصارالله و مراکز حساس وابسته به این جنبش توسط جنگنده‌های سعودی را تکذیب کرد.

آمریکا از حمله به یمن حمایت «اطلاعاتی و لجستیکی» می‌کند

«برنادت میهان» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، با صدور بیانیه‌ای گفت: رئیس‌جمهور اوباما، اجازه تدارک حمایت لجستیک و اطلاعاتی از عملیات نظامی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را صادر کرده است.

این گفته‌ها ساعاتی پس از آن مطرح شده که عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن، در یک نشست خبری گفت نیروهای سعودی برای بازگرداندن قدرت به دولت برکنار شده یمن، دست به عملیات هوایی علیه شورشیان حوثی، زده‌اند.

در کنار این کشور قطر، کویت، بحرین و امارات متحده عربی -اعضای شورای همکاری خلیج فارس منهای عمان- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که به درخواست رئیس‌جمهوری یمن پاسخ مثبت داده و قصد دارند «از یمن و مردم‌ آن دفاع کنند».

میهان ضمن محکوم کردن آنچه جنبش انصارالله در یمن انجام داده‌اند؛ گفت: واشنگتن از نزدیک با آقای هادی (رئیس جمهور فراری) در ارتباط بوده است.

در حال حاضر، بنا بر گزارش‌ها، رئیس‌ جمهوری سرنگون شده یمن که به شهر جنوبی عدن رفته بود، با پیشروی‌های اخیر شورشیان، از کشور خود گریخته است.

برنادت میهان تاکید کرده است که ایالات متحده به طور مستقیم در عملیات نظامی کشورهای عربی در یمن دخالت نمی‌کند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه گفت: ما قویا به حوثی‌ها هشدار می‌دهیم که عملیات نظامی خود را که به بی‌ثباتی می‌انجامد، متوقف کرده و به عنوان بخشی از گفتمان سیاسی، پای میز مذاکره بازگردند.

به گفته این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا جامعه جهانی هم از طریق شورای امنیت سازمان ملل و هم از طریق دیگر مجامع، اعلام کرده است که سرنگونی خشونت‌بار قدرت در یمن با دست بردن به اسلحه، غیر قابل قبول است. و یک گذار سیاسی مشروع که مدت‌هاست مردم یمن خواهان آن هستند تنها از طریق گفتگوهای سیاسی و اجماع تمام احزاب، به دست می‌آید.

مهر