کد خبر: ۷۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۱۵

واکنش ایران به عملیات نظامی عربستان در یمن

وزیر خارجه کشورمان خواستار توقف فوری عملیات نظامی عربستان در یمن شد.
 
به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث یمن اظهار کرد: ما خواستار توقف اقدامات فوری عملیات نظامی عربستان در یمن هستیم و این اقدامات را نقض کننده حاکمیت یمن می دانیم.
 
وی گفت: این عملیات نتیجه ای جز خونریزی نخواهد داشت و برای مهار بحران در یمن همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

افخم: توسل به اقدامات نظامی باعث پیچیده شدن اوضاع می‌شود
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حملات هوائی بامداد امروز به کشور یمن که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی گناه یمن گردید این اقدام را گامی خطرناک و مغایر با مسولیت های بین المللی در احترام به حاکمیت ملی کشورها دانست.

مرضیه افخم افزود: توسل به اقدامات نظامی علیه یمن که درگیر بحران داخلی و مقابله با تروریسم می باشد موجب پیچیده تر شدن اوضاع و گسترش دامنه بحران و از دست رفتن فرصتها برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات داخلی یمن خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر لزوم تحقق توافقات ملی صورت گرفته میان احزاب و گروه های یمنی در اولین زمان ، خواستار توقف فوری حملات هوائی و همه اقدامات جنگی علیه کشور و مردم یمن شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با ابراز نگرانی نسبت به گسترش افراطی گری و تقویت تروریسم خاطر نشان ساخت این تجاوز نتیجه ای جز گسترش تروریسم و افراطی گری نخواهد داشت و نا امنی را به کل منطقه تسری خواهد داد.