کد خبر: ۷۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۳

گفتگوي نوروزي با «ليلا بلوکات» و خواهرانش

زندگي ايده آل/ ليلا بلوکات دوره خوبي را در سينما و تلويزيون طي مي‌کند. انتخاب‌ها و روند حضورش در سينما و تلويزيون نشان مي‌دهد در اين حضور آهسته و پيوسته، حرفه‌اي در مسير موفقيت قرار گرفته است؛ هر چند او فاصله مطلوبش را با تلويزيون و سريال‌هايش حفظ کرده و هرازگاهي در مجموعه‌اي ديدني ظاهر مي‌شود. حالا بايد منتظر ماند و ديد در سال‌هاي پيش‌رو، او را در چه کارهايي مي‌بينيم. بلوکات همراه خواهرانش و البته خواهرزاده‌اش، ‌مهمان سفره هفت‌سين ما بودند.

تفاوت عيد‌هاي ديروز و امروز
رابطه‌ام با عيد و نوروز بد نيست اما يک زماني که کوچک‌تر بودم عيد حال و هواي ديگري برايم داشت و خيلي دوست‌داشتني بود. آن‌موقع از يک ماه قبل از عيد انگيزه‌ و هيجان زيادي در من ايجاد مي‌شد؛ خريد لباس نو، عيدي، مسافرت و. . . ولي آدم وقتي بزرگ‌تر مي‌شود گرفتاري‌ها‌يش هم بيشتر مي‌شود و نوع نگاهش تغيير مي‌کند. دغدغه‌هاي ذهني و کاري باعث مي‌شود که در يک چشم‌به‌هم زدن روزها و ماه‌ها سپري شود و واقعا ديگر آن حال و هواي دوران کودکي را ندارد. هنوز هم دوست دارم که عيد برايم همان حال و هواي کودکي را داشته باشد ولي واقعا ديگر آن حس وجود ندارد و تنها جذابيت عيد برايم همان سمبليک بودنش است ضمن اينکه واقعا چند سالي است که عيد‌ها، بوي عيد نمي‌دهند و مثل سال‌هاي قبل نيستند!

سر سفره هفت‌سين ايراني

دوست دارم در لحظه تحويل سال کنار خانواده‌ام باشم و اين اتفاق در تمام طول زندگي‌ام افتاده است و اميدوارم که سايه آنها هميشه بالاي سرم باشد. البته من سال گذشته در تلويزيون حضور داشتم و درواقع از آنجا نه‌تنها در کنار اعضاي خانواده‌ام بودم بلکه سر سفره هفت‌سين تمام مردم ايران حضور داشتم و در کنارشان بودم که برايم افتخاري بزرگ بود.

بسيار به سنت‌ها پايبندم

من آدمي هستم که به سنت‌ها بسيار پايبندم و احترام مي‌گذارم. نه‌تنها در ايام عيد نوروز بلکه من به مناسبت‌هايي چون ايام محرم، ماه رمضان و. . . نيز بسيار معتقد و متعهد هستم و زنده نگه داشتن اين سنت‌ها برايم خيلي مهم است. عيد نوروز هم که درواقع يکي از کهن‌ترين اعياد ما ايراني‌هاست که سال‌ها در فرهنگ ما ريشه داشته و اجداد ما همگي آن را زنده نگه داشته‌اند تا امروز به دست ما رسيده است و به‌نظرم اين وظيفه ماست که آيين، رسوم و سنت‌هاي ايراني را زنده نگه داريم و آنها را حفظ کنيم.

فرصتي براي ديد و بازديد

دوست دارم در اين ايام بيشتر اعضاي خانواده، اقوام و دوستانم را ملاقات کنم. متاسفانه شرايط زندگي ما طوري شده است که حتي اقوام درجه‌يک را هم سال ‌به ‌سال ملاقات مي‌کنيم و ديگر صله‌رحم و ديدار با اقوام مانند گذشته نيست و به همين دليل دوست دارم از اين فرصت استفاده کنم و در ايام نوروز بيشتر به ديدن اقوام و اعضاي خانواده بپردازم.

سال‌هاست عيدي نمي‌گيريم!

ديگر سال‌هاست که کسي به ما عيدي نمي‌دهد (باخنده) ! تا چند سال پيش عيدي مي‌گرفتيم و حالا ديگر چندسالي هست که بايد عيدي بدهيم ضمن اينکه زماني‌که ما عيدي مي‌گرفتيم واقعا يک اسکناس هزار توماني هم ما را خوشحال مي‌کرد ولي در اين دوره و زمانه ديگر يک تراول 50هزار توماني هم بابت عيدي، آدم را خوشحال نمي‌کند.

عاشق خانواده‌ام هستم

من عاشق خانواده‌ام هستم و بسيار خانواده‌دوستم. رابطه‌ام با اعضاي خانواده‌ام بسيار صميمي و نزديک است. يکي از خواهرهايم نوشا نام دارد که ازدواج کرده است و رشته تحصيلي‌اش مهندس برق و الکترونيک بوده و رادمان خواهرزاده عزيزم، فرزند نوشاست. خواهر کوچک‌ترم ميترا نام دارد که مديريت ايرانگردي و جهانگردي خوانده است و يک برادر هم دارم که نقشه‌کشي صنعتي خوانده است. در خانواده‌مان من تنها کسي هستم که کار هنري انجام مي‌دهم هرچند خواهرم ميترا زماني‌که 7-6 ساله بود در سريالي از آقاي سيروس مقدم نقش دخترخانم افسانه بايگان را بازي کرد ولي در کل علاقه‌اي به ادامه اين حرفه نداشت.

اتفاقات خوب و خوش در سال جديد

دوست دارم اتفاقات خوب زيادي در سال جديد برايم بيفتد؛ چه در زندگي شخصي و چه در کار حرفه‌اي‌ام. اين دعايي است که هر سال براي خودم دارم ولي متاسفانه هر سال دريغ از پارسال چون شرايط آن‌طوري که بايد و شايد ايجاد نمي‌شود ولي مطمئن هستم که امسال اتفاقات خوبي برايم رخ خواهد داد.

دعايي براي سال جديد

من هميشه دعايم براي همه مردم، همه دوستداران و همه دوستانم اين است که حال روحي‌شان خوب باشد و همه را خوشحال ببينم. وقتي آدم‌ها حال‌شان خوب است و آرامش دارند و خندان هستند، مطمئنا مي‌توانند زندگي بهتري داشته باشند. براي همه آرزوي خير مي‌کنم و اميدوارم همه به آرامش برسند، افسردگي و بيماري از همه دور باشد.

شرکت درکارهاي خيريه و معنوي

واقعا اگر از من بشنويد وضعيت سينما و تلويزيون در سالي که گذشت اصلا خوب نبود! من در يک سال اخير در هيچ کاري ظاهر نشدم و کارهاي خوبي ساخته نشد. البته اين دوري من از کار از طرفي برايم خيلي ارزشمند بود چون اين فرصت را پيدا کردم تا در کارهاي معنوي فعاليت بيشتري داشته باشم و بيش از پيش در خدمت مردم و کمک به آنها بودم. حس مي‌کنم که اين لطف خداوند بود که شامل حالم شد تا حداقل پيش خداوند روسفيد بوده و از خودم راضي باشم.

در سال جديد هم اميدوارم که خداوند باز هم اين را قسمت من کند که هم در کارهاي حرفه‌اي خودم موقعيت‌هاي خوبي ايجاد شود و هم فرصتي دوباره پيدا کنم تا به امور خيريه بپردازم.