کد خبر: ۷۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۳

کري: آمريکا همچنان به راه‌حل ديپلماتيک براي درگيري سوريه پايبند است

ايسنا/ وزير امور خارجه آمريکا در ديدار با رهبر سابق ائتلاف مخالفان سوري در وزارت امور خارجه آمريکا بار ديگر به تعهد کشورش در يافتن راه‌حلي ديپلماتيک براي درگيري‌هاي سوريه تاکيد کرد.

به گزارش خبرگزاري شينهوا، جان کري، وزير امور خارجه آمريکا در نشستي با معاذ الخطيب، رئيس سابق ائتلاف مخالفان سوريه بر يافتن و پيگيري تمامي راه‌هاي ديپلماتيک براي ايجاد گذار سياسي در سوريه بر مبناي اولويت‌هاي نشست ژنو در ژوئن 2012 متعهد شد و خواستار ايجاد يک گذار سياسي و تشکيل دولت براي رهبري سوريه به منظور خروج از بحران شد.

جنيفر ساکي، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا نيز در بيانيه‌اي گفت: رئيس سابق ائتلاف سوري با وزير امور خارجه ايالات متحده، به تبادل ديدگاه‌هايش درباره راه‌هايي به منظور يافتن يک راه‌حل سياسي براي خروج سوريه از بحران موجود پرداخت.

وي ادامه داد: آن پاترسون، معاون کري در امور خاور نزديک نيز در جريان نشست مذکور که در وزارت امور خارجه آمريکا برگزار شد با جان کري و معاذ الخطيب ديدار کرد و به طرف سوري گفت که دولت واشنگتن به کمک‌هايش براي کم کردن آلام سوري‌هايي که از بحران در اين کشور آسيب ديده‌اند، ادامه مي‌دهد و پاي‌بند است.