کد خبر: ۷۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۶

مدير آژانس دفاع موشکي پنتاگون:‌ ايران مي‌تواند امسال موشک قاره‌پيما آزمايش کند


فارس/ مدير آژانس دفاع موشکي پنتاگون روز چهارشنبه مدعي شد ايران مي‌تواند در سال 2015 موشک قاره‌پيما آزمايش کند.

جيمز سايرينگ مدير آژانس دفاع موشکي پنتاگون روز چهارشنبه ادعا کرد که تهران قادر است تا در سال 2015 موشک بالستيک قاره‌پيما آزمايش کند.

سايرينگ که در کميته نيروهاي مسلح سنا صحبت مي‌کرد، گفت: «ارزيابي آژانس دفاع موشکي اين است که ايران قادر است تا در سال 2015 موشک بالستيک قاره‌پيما تست کند.»

به نوشته پايگاه خبري اسپوتنيک، وي با اين وجود گفت که در اين ارزيابي نشاني از اينکه تهران قصدي براي اين کار داشته باشد، وجود ندارد. او افزود که سامانه‌هاي دفاع موشکي «فورت گريلي» آلاسکا و پايگاه هوايي «وندنبرگ» کاليفرنيا براي دفاع در برابر اين موشک‌ها، کافي است.

هفته گذشته هم آژانس دفاع موشکي آمريکا اعلام کرد از بيم تهديد کره شمالي و ايران، در حال افزايش شمار آزمايش‌هاي موشکي و تقويت توان سايبري خود است.

سايرينگ در گزارش خود عنوان کرد که کره شمالي صدها موشک ذخيره کرده که قادرند پايگاه‌هاي نظامي آمريکا در کره جنوبي و ژاپن را هدف قرار دهند. وي همچنين گفت تهران کار بر روي موشک‌هاي پيشرفته را افزايش داده است.

به نوشته خبرگزاري رويترز، سايرينگ گفت واشنگتن از بيم اين تهديدات، رزمايش‌هاي نظامي بيشتري انجام داده و سرعت و پيچيدگي آزمايش‌هاي موشکي خود را افزايش داده است. (جزئيات بيشتر)

وي با هشدار نسبت به کاهش بودجه نظامي پنتاگون، گفت اين امر تخصيص بودجه به دو برنامه کليدي بازطراحي کلاهک‌هاي موشکي و نوع جديد رادارهاي دور برد را با مشکل مواجه مي‌کند.