کد خبر: ۷۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۵۵

درخواست پناهندگی خبرنگار اعزامی به لوزان سوئیس؟

 بررخی منابع از لوزان گزارش داده اند که فردی به نام «اميرحسين متقي» که خود را «مدیر روابط عمومی ستاد روحانی در انتخابات» و برخی «مسئولیت های رسانه ای و غیررسانه ای دیگر» معرفی کرده و چندی پیش نیز موفق شده بود سردبير خبرگزاري ايسكانيوز وابسته به دانشگاه ازاد را تصاحب کند، با حضور در «لوزان» به عنوان خبرنگار، درخواست پناهندگي داد.

به گزارش انتخاب ، منابع خبري حاضر در لوزان مي گويند این فرد كاملا با برنامه به اين سفر امده بود و از روز اول نيز هيچ گونه فعاليت خبري نداشت. پيش از اين ديير سياسي اين خبرگزاري به دليل همين مسايل از سمت خود كناره گيري كرده بود.

همكاران این فرد  در ايسكانیوز مي گويند وي ماهها به دليل عدم خوشنامي در رسانه ها بيكار بود و با فشار و لابي برخی افراد، در مجموعه ايسكا به اين مجموعه اضافه شد و انقدر سريع در جايگاه سردبيري نشست كه تعجب همگان را برانگيخت.

انها معتقدند به طور قطع اين اتفاق با هماهنگي قبلي با اين فرد بوده و قرار است وي نيز به زودي از كشور خارج شود. این درحالیست که برخی منابع می گویند ، وی با نامه رسمی خبرگزاری عازم لوزان سوئیس شده است!

خبرنگار ساده ورزشی، عضور ارشد (!) ستاد روحانی و مدعی نزدیکی با «صالحی امیری» !

این درحالیست که این فرد خود را عضو ارشد ستاد روحانی (مسئول روابط عمومی) معرفی کرده است، حال آنکه اولاً ستاد روحانی چند مسئول روابط عمومی داشت و این فرد، تنها با حمایت «برخی افراد» خبرنگار همراه ستاد بوده، ثانیاً آنکه اساساً روحانی ستادی به جز ساختمان مرکزی خیابان هفت تیر نداشت و پیروزی او، نه مرهون شعار «کلید» بود و نه به ستادی ربط داشت که از اساس وجود چندانی نداشت!

قابل ذکر است، فرد مذکور تا سال 92 یک خبرنگار ساده ی ورزشی نویس بوده که سابقه بسیار کوتاهی نیز داشته است. او ظاهراً پس از درخواست پناهندگی، مصاحبه ای با «نوری زاده» انجام داده تا درخواست پناهندگی خود را محکم تر کند! این «مصاحبه» اما نشان می دهد، همه ی ارزش وی برای خارج از کشور همین یک مصاحبه بوده و پس از آن نیز، او مانند بسیاری از خبرنگاران تازه کار و همسطح خود ، به مشاغل دیگر روی می آورند.

این فرد (متقی) ، همواره خود را از نزدیکان رسانه ای «صالحی امیری» سرپرست سابق وزارت ورزش و رییس فعلی کتابخانه ملی معرفی می کرد که در ایام سرپرستی وی، موفق شد معاون اداره رسانه ای این وزارتخانه شود.

کلک بچه گانه!

با توجه به اين مساله پيش آمده بايد منتظر واكنش دانشگاه ازاد و خبرگزاري ايسكانيوز بود ، اما آنچه قطعی است آن است که مسئولان دانشگاه آزاد از چنین اتفاقی کاملاً بی اطلاع بوده و انصاف نیست، بارِ این «کلک بچه گانه» و «غیرمنصفانه» را بر دوش مسئولان دانشگاه آزاد افکند ؛ هر چند به لحاظ حقوقی باید مسئولین این خبرگزاری پاسخگو باشند.

البته قطعاً برخی افراد که حامی وی بوده و باعث رشدش شده اند، نیز باید پاسخگو باشند ، چرا که این خبرنگار تازه کار ، حتی تصورش را هم نمی کرد روزی دبیر سرویس یک رسانه شود ، چه رسد به آنکه به خاطر «عنوان دروغین مدیر روابط عمومی ستاد روحانی» ، به زور هم که شده سردبیر رسانه ی وابسته به دانشگاه آزاد شود.

آنچه البته باعث تاسف است ، آن است که همواره بهادادن به چهره های تازه کار ، غیرمتخصص و غیرمتعهد باعث بروز چنین اتفاقاتی می شود. غیرمتخصص هایی که بعضاً از مشاغل دیگری مانند «شاگرد سوپرمارکت داری» با حمایت و فشار برخی چهره های صاحب تاثیر، به عرصه رسانه ورود کرده و رشد چشمگیری می کنند!

با این حال، جا دارد مسئولین فکری کنند ، چرا که این اتفاق مسبوق به سابقه است و چند وقت یکبار، تکرار می شود!

توضیحات خبرگزاری ایسکانیوز

با سلام به تمامی اهالی رسانه و عرض شادباش بمناسبت سال نو،

با توجه به اینکه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران نهادی نوپا و در آغاز شروع مجدد فعالیت های خود بوده است، و با وجود عدم وابستگی به سمت و سو های سیاسی همواره بر اصول راستی و درستی بر مشی اعتدال خویش قدم نهاده است، طی چند ماه فعالیت خود، شاهد هجمه ها و بداخلاقی های گوناگون از سوی گروههای مختلف قرار گرفته است.

با وجود این ایسکانیوز هرگز در مقام پاسخگویی به این هجمه ها قرار نگرفته است. لیکن در آخرین اقدامها شخصی که فاقد هرگونه حکم در خبرگزاری بود، پس از حضور در محل مذاکرات با هزینه شخصی، اقداماتی خارج از خط مشی های اخلاقی و حرفه ای مجموعه انجام داد که در پی آن مدیریت ایسکانیوز ضمن اخراج این شخص پیش از سال نو، هرگونه ارتباط با آقای امیرحسین متقی را تکذیب و اقدامات خارج از چارچوب ایشان و شیطنت رسانه ای افراد مغرض را محکوم و حق پاسخگویی و پیگیری حقوقی را برای خود محفوظ می دارد.