کد خبر: ۷۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۸

پیروزی ایران بر شیلی

تیم ملی ایران در دیداری تدارکاتی تیم پرستاره شیلی را شکست داد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی کشورمان از ساعت 23:30 دقیقه در بازی‌ای تدارکاتی به مصاف تیم ملی شیلی رفت و توانست با دو گل حریف پرستاره خود را شکست دهد.

کی‌روش در این بازی تیمش را با ترکیب علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی، پژمان منتظری، وریا غفوری، وحید امیری، هاشم بیک زاده، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و رضا قوچان نژاد به میدان فرستاد.

گل نخست این بازی را کاپیتان باتجربه تیم ملی کشورمان در دقیقه 21 روی ارسال تیموریان از نقطه کرنر به ثمر رساند. پس از به ثمر رسیدن گل نخست بازی متعادلی را از سوی دو تیم شاهد بودیم.

در ابتدای نیمه دوم سرمربی تیم ملی شیلی که چند بازیکن تاثیرگذار خود را در ترکیب ابتدایی قرار نداده بود، الکسیس سانچز ستاره تیم خود را به زمین فرستاد تا شکست نیمه نخست برابر ایران را جبران کند.

در دقیقه 50 بازی بازهم این شاگردان کی‌روش بودند که با یک ضدحمله حساب‌شده دروازه تیم پانزدهم جدول رده‌بندی فیفا را باز کند. پاس مسعود شجاعی در عمق دفاع حریف به قوچان نژاد رسید که او با یک پاس تک‌ضرب وحید امیری را صاحب موقعیت کرد. وحید امیری نیز با ضربه نهایی خود دروازه کلودیو براوو دروازه‌بان صاحب نام شیلیایی را گشود.

در دقیقه 59 شیلی فرصت داشت تا روی پاس زیبای سانچز و ضربه فوئنسالیدا دروازه حقیقی را باز کند اما توپ از کنار دروازه به بیرون از زمین رفت.

شیلیایی‌ها که پس از دریافت گل دوم در صدد جبران نتیجه بودند، در دقیقه 77 روی ارسال ایسلا و ضربه الکسیس سانچز دروازه ایران را تهدید کردند اما ضربه این بازیکن به شکلی خطرناک از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 81 نیز بازیکنان شیلی که چند دقیقه‌ای بود از سمت چپ خط دفاعی ایران خطرناک ظاهر می‌شدند فرصت داشتند تا دروازه ایران را باز کنند اما خروج خوب حقیقی و دفع توپ او این موقعیت را از آن‌ها گرفت، هرچند آن‌ها قصد داشتند تا از دروازه خالی حقیقی استفاده کنند و به گل برسند اما هوشیاری مدافعان این اجازه را به ‌ان‌ها نداد.

به گزارش ایسنا، این بازی تحت تاثیر درگذشت میلاد حجت الاسلامی و حسین جوادی،‌ دو خبرنگار ورزشی که در سانحه سقوط هواپیما جان خود را از دست دادند، بود و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی نیز این پیروزی را تقدیم قربانیان سانحه هوایی در فرانسه به ویژه دو خبرنگار ایرانی کردند.