کد خبر: ۷۸۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵

واکنش مالکی و مقتدی به تجاوز نظامی عربستان

 معاون رئیس جمهوری عراق با محکوم کردن تجاوز نظامی عربستان به یمن، از سازمان ملل متحد خواست برای توقف تجاوزات هوایی عربستان و متحدانش به یمن دخالت کند.

به گزارش تسنیم به نقل از السومریه، نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق از سازمان ملل متحد خواست برای توقف حملات هوایی عربستان به یمن در چارچوب آن چه عملیات توفان اراده خوانده می شودف دخالت کند.

مالکی همچنین از طرف های سیاسی در یمن خواست با نهایت خویشتن داری، منافع عالی یمنی ها را در نظر بگیرند.

وی خاطر نشان کرد ما با نگرانی فزاینده، تشدید اوضاع امنیتی کشور برادر یمن را دنبال می کنیم و استفاده از نیروی زور به جای کمک به تشویق گفت و گو میان یمنی ها را محکوم می کنیم.

وی هشدار داد افزایش آهنگ خشونت در این زمان  در حالی که یمن شاهد بحران داخلی وجنگ علیه تروریسم است، می تواند سبب پیچیده تر شدن اوضاع و گسترش بحران ها در منطقه شود.

مالکی تاکید کرد این حملات به گروه های تروریستی فرصت بهره برداری از این ائتلاف ها(ائتلاف عربستان و متحدانش در جنگ علیه یمن) و تحولات نظامی را خواهد داد.

معاون رئیس جمهوری عراق بر ضرورت تلاش برای فراهم کردن فرصت دستیابی به راه حل مسالمت آمیز برای حل اختلافات داخلی در یمن تاکید کرد.

مالکی از سازمان ملل متحد خواست فورا برای متوقف کردن حملات هوایی علیه یمن دخالت کند.

این در حالی است که نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب از تجاوزات نظامی آشکار عربستان و چند کشور دیگر به یمن حمایت کرد.
مقتدی صدر رهبر جریان صدر هم از عربستان و دیگر کشورهای عربی خواست با متوقف کردن اقدامات تنش آمیز خود، از تشدید مسائل طایفه ای در یمن دست بردارند.

رهبر جریان صدر به عربستان و متحدانش هشدار داد دخالت آن ها در یمن منجر به عواقب ناگواری خواهد شد.

مقتدی صدر هشدار داد دخالت نیروهای عربی در یمن و حملات هوایی به این کشور به نفع وحدت امت اسلام نیست.

وی با انتقاد شدید از تجاوزات هوایی عربستان به یمن اظهار داشت هزاران نفر یا بیشتر از این تعداد در عراق در مبارزه با دیکتاتور مقبور(صدام) جانشان را از دست دادند و امروز هم به خاطر آن چه شما مشروعیت می خوانید(عربستان مدعی است به خاطر بازگرداندن مشروعیت به منصور هادی به یمن حمله کرده است) همین وضعیت در یمن تکرار خواهد شد.