کد خبر: ۷۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۴

رهبر انصارالله يمن: رژيم عربستان طلايه دار کشورهاي متجاوز و جنايتکار است

  رهبر انصار الله يمن، جنايت تازۀ رژيم آل سعود و کشورهاي متحد آن عليه مردم سرافراز يمن را به شدت محکوم کرد.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، عبدالملک الحوثي در سخناني که دقايقي پيش آغاز شد، با اشاره به تجاوز عربستان سعودي و ائتلاف عربي به يمن، تاکيد کرد که عربستان با اين جنگ امنيت، ثبات و اقتصاد يمن را هدف قرار داده و اين حمله جنايتکارانه و ظالمانه هيچ توجيهي ندارد.
به گفته الحوثي، آمريکا دستور اين حمله را صادر کرده و رژيم سعودي طلايه دار کشورهاي متجاوز و جنايتکار مي باشد.

الحوثي افزود: رژيم سعودي حق همسايگي و حسن همجواري را محترم نمي شمارد و قدرت هاي ظالم و در راس آن همسايه نابه‌کار، عربستان سعودي، تنها در صدد اجراي خواست آمريکا و ارادۀ اسراييل است. قدرت هاي طاغوتي و مستکبر به آمريکا پناه برده و به هر بهاي ممکن براي جلب دوستي آن تلاش مي کنند.

به گفته رهبر انصار الله، عربستان مجري طرح آمريکايي-اسراييلي براي انهدام کشورهاي منطقه به ويژه يمن است و زماني که ابزارهاي دخالت غيرمستقيم سعودي ها در يمن با شکست مواجه شد، به طور مستقيم مداخله کردند، اما ارتش يمن و کميته هاي مردمي شجاعت و مردانگي خود را در صحنه نبرد نشان دادند.

الحوثي با اشاره به روند انقلاب يمن تاکيد کرد: مردم جنوب طلايه دار تحرک مردم يمن بودند و يمن دست‌نيافتني‌تر از آن است که تصور مي کنيد. يمن لقمه اي آسان نيست که برخي بيايند و آن را ببلعند و متجاوزين به يمن بهايي گزاف خواهند پرداخت. اگر سعودي ها به آمريکا اميد بسته اند، بدانند که ملت بزرگ يمن به خداوند متعال اميد دارد.

به گفته الحوثي، اين تجاوز نابخردانه، روح عزت و کرامت را در مردم يمن زنده کرد و مردم يمن در برابر اين تجاوز ددمنشانه پايداري خواهد نمود.

الحوثي در ادامه اين پرسش را مطرح کرد که آيا براي نظام سعودي آن چيزي را که در گذشته عليه يمن آورده کافي نيست و همچنان به دنبال نابودي يمن است. ملت يمن قبول نخواهد کرد که بنده نظام سعودي باشد و ملت يمن را فرا مي‌خوانم که براي مقابله با اين حمله ظالمانه به پاخيزند.

رهبر جنبش انصارالله در اين سخنراني خواستار تشکيل جبهه داخلي براي مقابله با جنايتکاران و حفظ امنيت داخلي شد و از علما و فرهيختگان نيز خواست تا ميان فرزندان ملت بسيج معنوي ايجاد کنند.
وي تاکيد کرد: امکان ندارد که شکست بخوريم چون اين با روحيه ملت يمن در تضاد است و از تمام ملت‌هاي آزاد در جهان مي‌خواهيم کا با ملت يمن ابراز همبستگي کنند.

الحوثي گفت: به نظام آل سعود مي‌گوييم که شما در موضع ضعف قرار داريد و ملت بزرگ يمن در موضع قدرت قرار دارد چون حق با مردم يمن است. اگر ارتش‌هاي اشغالگر براي اشغال کشورمان وارد يمن شوند، آنگاه ملت ما ثابت خواهد کرد که يمن به گورستان آنها تبديل خواهد شد.

رهبر جنبش انصارالله به عربستان هشدار داد که حملات را متوقف کند در غير اينصورت تمامي گزينه‌ها براي پاسخگويي به اين حملات باز خواهد بود. وي خطاب به تجاوزگران گفت: شما را نصيحت مي کنم حمله را فورا متوقف کنيد در غير اين صورت ممکن است پرونده هاي ديگر باز شود.

به گفته وي، مردم يمن ثابت مي کند که يمن گورستان مهاجماني خواهد بود که وارد کشور شوند و اگر حمله به يمن استمرار يابد، تمام گزينه ها امکان پذير مي باشد.
*العالم