کد خبر: ۷۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۹

رويترز: عقب‌نشيني نتانياهو در برابر توافق هسته‌اي شروع شده است

 خبرگزاري رويترز گزارش داد اسرائيلي‌هاي بسيار محافظه کار در حال نمايش انعطاف در جريان مذاکره با ايران نسبت به درخواست‌هاي اوليه هستند.

«بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم اسرائيل شروع به ارسال پيامي مبني بر صرف نظر کردن از پافشاري در برابر توافق هسته‌اي ايران و اين‌که دشمنش با برخي قابليت‌هاي غني سازي به مسير خود ادامه دهد، کرده است.

به گزارش خبرگزاري انگليسي «رويترز» اين تغيير رويکرد نتانياهو با توجه سخنراني ستيزه جويانه وي در کنگره آمريکا د اوايل ماه جاري که جهان را به اتخاذ موضع گيري در برابر ايران و حفظ هزاران سانتريفيوژ دعوت کرده بود، تعجب آور است.

براساس اين گزارش، نتانياهو و دستيارانش به حداقل خواست در مذاکرات گروه 1+5 با ايران قانع شده‌اند و هم اينک گزينه نظامي به عنوان تنها گزينه و آخرين براي مقابله با توان هسته‌اي ايران عاري از واقعيت به نظر مي‌رسد.

يک مقام امور هسته‌اي اسرائيل به خبرگزاري رويترز گفت که تل‌آويو در صدد فاصله گرفتن از خط دادن‌هاي کلي به مذاکره کنندگان هسته‌اي با ايران است.

يک ديپلمات اروپايي نيز در اين زمينه به رويترز گفت:« اسرائيلي‌ها هم اينک بر موضوع تحقيق و توسعه برنامه هاي هسته‌اي ايران تمرکز کرده‌اند و پيام آن‌ها توقف توانايي غني‌سازي ايران است.»

اين ديپلمات که تمايلي به افشاي نامش نداشت گفت:«اسرائيلي‌ها بسيار محافظه‌کارانه در هر برنامه هستند اما به نظر مي‌رسد آن‌ها نيز در حال نشان دادن انعطاف در مذاکره با ايران به نسبت درخواست‌هاي اوليه هستند.»

در انتهاي اين گزارش آمده است:يک مقام ارشد اسرائيلي با احتياط گفت که بعيد است نتانياهو به خاطر وجود 5000 سانتريفيوژ در ايران از گزينه نظامي استفاده کند.
*فارس