کد خبر: ۷۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۲۶

ظريف: مذاکرات بسيار سخت و پيچيده است

 وزير امور خارجه ايران با بيان اينکه مذاکرات بسيار سخت و پيچيده است، گفت:‌ دستيابي به راه‌حل نياز به اراده سياسي از سوي طرف مقابل دارد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، محمدجواد ظريف صبح امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران درباره خوش بيني منابع خبري غربي درباره مذاکرات و احتياط ايران در اين زمينه، گفت: ما هيچ گاه به حرف‌هايي که به نقل از منابع نزديک مطرح مي‌شود، توجه نمي‌کنيم.

وي عنوان کرد:‌ فضاسازي در کنار مذاکرات يکي از برنامه‌هايي است که همواره از سوي طرف مقابل دنبال مي‌شود.

ظريف همچنين گفت که مذاکرات بسيار سخت و پيچيده است و فراز و نشيب‌هاي جدي دارد و در مراحل مختلف ديدگاه‌‌هاي مختلفي مطرح مي‌شود. برخي مواقع اختلاف نظرهايي‌ در داخل گروه مذاکره کننده با ما يعني طرف مقابل وجود دارد و اين امر باعث مي‌شود که ديدگاه‌هاي متناقض و متفاوتي مطرح شود.

رئيس دستگاه ديپلماسي عنوان کرد: بنابراين نياز است که با جديت و دقت و حوصله کار را پيش ببريم تا ببينيم که توافق ممکن است يا خير.

وزير امور خارجه کشورمان اضافه کرد: ما همواره گفته‌ايم که توافق کاملا امکانپذير است. توافق جامع و کامل؛ اينکه چه زماني نگاشته شود و نگارش آن شروع شود يک بحث است، اما اينکه مفاهيم و راه‌حل‌ها پيدا شود بحث ديگري است.

ظريف ادامه داد: احساس مي‌کنم که حتما مي‌توانيم به راه‌حل‌ها دست پيدا کنيم. ولي دستيابي به راه‌حل نياز به اراده سياسي از سوي طرف مقابل دارد.

وزير امور خارجه کشورمان گفت: دليل آنکه به اراده سياسي از سوي طرف مقابل تأکيد مي‌کنم اين است که جمهوري اسلامي ايران اراده سياسي در بالاترين سطوح در سطح مقام معظم رهبري و رئيس جمهور دارد. مقام معظم رهبري در سخنراني نوروزي خود فرمودند که همه در ايران خواهان رسيدن به توافق براي حل موضوع هسته‌اي هستند؛ لذا ما هيچ شکي در اراده سياسي از سوي ايران نداريم.

وي خاطرنشان کرد: بايد همين اراده را با همين جديت و اتفاق نظر از سوي همه مذاکره کنندگان طرف مقابل ببينيم تا بتواني به توافق برسيم.
*فارس