کد خبر: ۷۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۰

نوشيدن و بوييدن گلاب سردرد را برطرف مي کند

  عضو هيات علمي مرکز تحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي ساري گفت: نوشيدن و بوييدن گلاب سردرد را برطرف مي کند. محمد اکبرزاده با اشاره به اين که ايرانيان از نخستين کساني هستند که از گذشته هاي دور به ويژگي هاي خوراکي و درماني گل سرخ پي برده اند، اظهار کرد:مواد اصلي تشکيل دهنده اسانس گل محمدي شامل 33 درصد سيترنلول، 28درصد گرانتول، 20درصد استاروپنين و چهار درصد فنيل اتانول است.

اکبرزاده با بيان اين که اسانس گل محمدي داراي اثرات ضدويروسي و باکتري، ضد اسپاسم، آنتي سپتيک و آرام بخش است افزود: گلاب جهت شستشوي اماکن متبرکه، شيريني سازي، مرباجات و از اسانس آن در صنايع داروسازي و غذايي استفاده مي شود.وي درباره کاربردهاي ديگر گلاب تصريح کرد:از گلاب براي رفع عوارض حادث از زکام، قطع خونريزي از سينه، خشونت صدا ،ضدسرفه، خفقان گرم ،درد معده و روده، دل پيچه سرد و گرم، درد کبد و طحال، علاج نزله سرد، سردردهاي گرم، درد چشم، تقويت حواس، ايجاد نشاط، تقويت دل، رفع خماري، درمان بي هوشي و خفقان استفاده مي شود. وي خاطرنشان کرد: به دليل خاصيت ضدعفوني کنندگي، يکي از پاک کننده هاي قوي براي پوست هاي خشک است. اکبرزاده با اشاره به اين که گلاب بهترين نوشيدني براي کساني است که دچار خونريزي و مشکلات سينه و گلو هستند گفت: گلاب ناراحتي سينه را از بين مي برد و از بيهوشي جلوگيري مي کند.

همچنين گلاب سرد گرمي درون را از بين مي برد و بدن را تقويت مي کند. عضو هيات علمي مرکزتحقيقات کشاورزي و منابع طبيعي ساري اظهار کرد:بوييد گلاب براي تقويت قلب، جلوگيري از بيهوشي و تقويت حواس مفيد است. اکبرزاده بيان کرد: نوشيدن و بوييدن گلاب سردرد را برطرف مي کند به ويژه سردردي که در اثر هواي آلوده يا آلودگي صوتي باشد.