کد خبر: ۷۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۳

طرح تجميع رشته هاي تحصيلي دانش آموزان

 رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي گفت: براساس طرحي که شوراي عالي آموزش و پرورش در حال تصويب آن است،رشته هاي تحصيلي دانش آموزان از ۵ به ۳ رشته تقليل مي يابد.

حجت الاسلام والمسلمين بهرام محمديان گفت : بر اساس اين طرح 5 رشته علوم تجربي ، رياضي فيزيک ، علوم انساني ، فني و حرفه اي و کار و دانش به 3 رشته علوم پايه ،‌ علوم انساني و فني و مهارتي تغيير و انتخاب رشته هاي تحصيلي نيز در پايه دهم انجام خواهد شد.

وي افزود : با اجراي اين طرح همچنين دانش آموزان مي توانند در پايه يازدهم تغيير رشته تحصيلي خود را با کمترين حذف و اضافه واحدهاي درسي انجام دهند و در پايه دوازدهم رشته هاي تحصيلي خود را به صورت تخصصي دنبال کنند.

وي گفت : زنگ کتابخانه در سال تحصيلي آينده نيز در برنامه درسي دانش آموزان وجود ندارد و از سال تحصيلي 96 - 95 در برنامه درسي رسمي دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وي در پاسخ به اين سئوال که چرا با وجود تاکيد رئيس جمهور به وزير آموزش و پرورش در ابتداي سال تحصيلي جاري اين کار تا کنون انجام نشده است ؟ گفت : وقتي يک تصميم در آموزش و پرورش گرفته مي شود و اين تصميم بخواهد به برنامه رسمي تبديل شود ، يکسال زمان نياز دارد.

رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي درسي يادآور شد : 50 ساعت برنامه درسي خارج از کلاس در نظر گرفته ايم که در نظر داريم آنها را در برنامه درسي دانش آموزان قرار دهيم و طبق اين برنامه زنگ انشاء نيز در برنامه رسمي دانش آموزان قرار گرفته است.