کد خبر: ۷۸۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۹

گفتگوی تلفنی اوباما و مرکل درباره ایران

 کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز جمعه در گفتگوی تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان مذاکرات جاری هسته ای با ایران را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از رویترز، کاخ سفید گفت که اوباما و مرکل بر تعهد خود برای رسیدن به توافق درازمدت با ایران برای حصول اطمینان از اینکه برنامه هسته ای ایران صرفا با اهداف صلح آمیز به پیش می رود تاکید کردند.
 
اوباما و مرکل در عین حال خاطرنشان ساختند که ایران باید تصمیمات لازم را برای حل مسایل باقیمانده اتخاذ کند.
 
خبرگزاری د.پ.آ آلمان نیز روز جمعه در گزارشی از بروکسل اعلام کرد که صدراعظم آلمان با همتایان انگلیسی، فرانسوی و نیز مسئول شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آخرین تحولات پیرامون مذاکرات هسته ای گروه 1+5 با ایران گفت وگو کرد.
 
این گزارش به نقل از سخنگوی شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که خانم مرکل امروز در دیدار با دیوید کامرون و فرانسوا اولاند رهبران انگلیس و فرانسه و همچنین فدریکو موگرینی مسئول شورای سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آنها را در جریان آخرین تحولات پیرامون مذاکرات هسته ای ایران در لوزان سوییس قرار داد.
 
این خانم سخنگو که خواست نامش فاش نشود گفت: این چهار رهبر اروپایی در حاشیه اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل علاوه بر تبادل نظر درباره این مذاکرات، درخصوص آینده روند این مذاکرات ابراز خوشبینی کردند.
 
براساس این گزارش، دولت آلمان نیز اوایل هفته جاری ضمن ابراز خوشبینی نسبت به این مذاکرات که از دوشنبه گذشته در لوزان سوییس درحال برگزاری است، درباره حصول یک توافق سیاسی نهایی میان طرفین این مذاکرات تقریبا 13 ساله تا اوایل هفته آینده (دوشنبه و سه شنبه) ابراز امیدواری کرد.

منبع: ایرنا