کد خبر: ۷۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۶

صالحي: يکي دو مساله فني پيچ خورده است

  علي اکبر صالحي رييس سازمان انرژي اتمي گفت: يکي دو مورد از مسايل فني پيچ خورده که اگر حل شود مي توان گفت در مسايل فني به فهم مشترک رسيده ايم.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، رييس سازمان انرژي اتمي در جمع خبرنگاران در هتل بوريواژ پالاس در پاسخ به سوالي يکي از خبرنگاران که علت عصبانيت او و ظريف در دو روز گذشته را پرسيد ، گفت: نه کسي عصباني است و نه ناراحت . شرايط مذاکره سخت است و با اطمينان و توکل به خدا پيش مي رويم ما از پشتوانه مردمي و نظام مطمئن هستيم.

صالحي در پاسخ به اين که آيا توافق را در چند قدمي مذاکره کنندگان مي دانيد ، گفت: مذاکره ابعاد فني حقوقي و سياسي دارد و اينها همه به هم مرتبط هستند. اگر ابعاد فني را حل کنيم اما مسائل تحريمي حل نشد فايده اي ندارد.

وي ادامه داد: به لحاظ فني و حقوقي ما به فهم مشترک قابل توجهي رسيده ايم ؛ يکي دو مورد است که پيچ خورده و بايد ديد حل مي شود يا نه. اگر اين فهم حاصل شود در موضوعات فني فهم مشترک به دست آمده است اما رسيدن به فهم به معناي توافق نيست.

رييس سازمان انرژي اتمي در پاسخ به اين که آمدن وزيران خارجه 1+5 به معني رسيدن به تفاهم است؟ اظهارداشت: وزرا وارد جزييات نمي شوند بايد قبل از آمدن وزرا ببنيم به يک جمع بندي در همه مسايل مي رسيم يا نه.
*ايرنا