کد خبر: ۷۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۸

افزايش بي سابقه محبوبيت پوتين در روسيه

 نتيجه تحقيقات يک موسسه نظرسنجي نشان مي‌دهد که با وجود بحران اوکراين و مشکلات يک سال گذشته در روسيه، محبوبيت رئيس‌جمهور اين کشور به ميزان بي‌سابقه‌اي افزايش داشته است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، نظر سنجي‌ها نشان مي‌دهد که در صورتي که يکشنبه آتي در روسيه انتخابات رياست‌جمهوري برگزار شود، 75 درصد از پرسش شوندگان از «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهور روسيه حمايت خواهند کرد.

موسسه نظرسنجي (FOM) با اعلام اين خبر نوشت که با گذشت 15 سال از نخستين‌باري که وي در انتخابات شرکت کرد، پوتين بار ديگر ميزان بالايي از محبوبيت را به خود اختصاص داده به طوري که اين ميزان محبوبيت بي‌سابقه بوده است. پيش از اين بالاترين ميزان محبوبيت وي 71.31 درصد بود که به 11 سال پيش مربوط مي شود. از اين رو انتظار مي‌رود وي براي چهارمين بار به عنوان نامزد رياست‌جمهوري در انتخابات سال 2018 شرکت کند.

بر اساس اين گزارش، همچنين 86 درصد از پرسش‌شوندگان عملکرد رئيس‌جمهور کشورشان را مثبت ارزيابي کرده‌اند. مبناي اين ديدگاه عملکرد وي در يک سال گذشته با وجود تحريم‌ها و بهاي پايين نفت کشور اعلام شده است.

نتيجه اين نظرسنجي در حالي منتشر مي‌شود که غربي‌ها اميدوار بودند به دليل بحران اوکراين و مشکلات داخلي روسيه در پي تحريم‌ها محبوبيت پوتين به شدت افت داشته باشد. شايعاتي که درباره وي منتشر شده بود هم از ديگر مواردي بودند که انتظار مي‌رفت نارضايتي از رئيس‌جمهور را افزايش دهد.
*فارس