کد خبر: ۷۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۲۷

آیت الله هاشمي: اراده ملت ها در مبارزه موثر است نه حملات هوايي/ غربي ها در مذاکرات هسته اي عاقلانه رفتار کنند

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از بحران پيش آمده در يمن و محکوميت شديد اقدام نظامي عليه اين کشور، گفت: اراده و عزم ملت ها در نبردها و مبارزات مهم و موثر است نه حملات هوايي.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف از بحران پيش آمده در يمن و محکوميت شديد اقدام نظامي عليه اين کشور، گفت: اراده و عزم ملت ها در نبردها و مبارزات مهم و موثر است نه حملات هوايي.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» به نقل از از روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، آيت الله اکبر هاشمي رفسنجاني افزود: متأسفانه برخي کشورهاي عربي به بهانه هاي واهي و با بمباران هاي کور و بي هدف در يمن مرتکب اشتباهات فاحش و خطرناکي شده اند و در واقع بازي با آتش را شروع کرده اند که نتيجه اي جز متشنج کردن منطقه و قرباني شدن ده ها غيرنظامي و نا امن شدن منطقه نخواهد داشت.

وي به ائتلاف به وجود آمده بين چند کشور عربي به رهبري عربستان اشاره کرد و ادامه داد: سران اين کشورها در حالي که بيش از نيم قرن است از کوچکترين اقدام موثر نظامي عليه رژيم چند ميليوني اشغالگر قدس عاجزند اکنون عليه يک کشور اسلامي در منطقه متحد شده اند که جاي تاسف بسيار دارد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: مدتهاست گروهک تروريستي داعش به ويژه در کشورهاي عراق و سوريه زندگي و امنيت مردم را مختل کرده اند و اين کشورهاي عربي قادر به مقابله با اين گروهک نبوده اند اما اکنون با توسل به حملات کور هوايي درصدد به زانو درآوردن ملت انقلابي ريشه دار يمن هستند که کاري بيهوده است.

هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: اراده و عزم ملت ها در نبردها و مبارزات مهم و موثر است نه حملات هوايي که گواه اين امر به زانو درآمدن اشغالگران داعشي در حملات نيروهاي مردمي و انقلابي در شهرهاي عراق و سوريه است.

وي ابراز اميدواري کرد مسوولان کشورهاي عربي با درايت و عقلانيت، مانع شروع و تداوم بحران هاي منطقه اي شده و اجازه ندهند در حالي که منطقه در آتش افروزي هاي گروهک تروريستي داعش مي سوزد و مناطق نفت خيز منطقه بويژه بحر احمر نا امن تر مي شود، تشنج و بحران هاي جديدي بر منطقه و جهان تحميل شود زيرا اين کشورها تحرکات خطرناک غير قابل پيش بيني را شروع کرده اند.

**غربي ها عاقلانه رفتار کنند

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين از تلاش و جديت تيم مذاکره کننده ايران در لوزان سوييس تقدير کرد و گفت: اعضاي اين تيم با نهايت دقت و پشتکار از حقوق به حق ملت شريف ايران در فعاليت هاي هسته اي دفاع مي کنند و بايد غربي ها در اين مذاکرات عاقلانه رفتار کنند.

هاشمي رفسنجاني، ايران را لنگري براي ثبات و ايجاد روحيه اعتدال در منطقه دانست و افزود: نقش ايران در آرامش وامنيت منطقه کاملا آشکار و هويدا است.

وي ابراز اميدواري کرد امسال سال پيروزي هاي داخلي و بين المللي براي ملت عزيز ايران باشد.

**کشور دچار بداخلاقي و تشنج سياسي نشود

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در هر يک از اين ديدارهاي جمعي که در 3 نوبت جداگانه انجام شد، با تسليت ايام فاطميه و تبريک سال نو و با اشاره به نامگذاري امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان 'دولت، ملت، همدلي و همزباني' و با تاکيد بر ضرورت اجرايي شدن اين شعار، خاطر نشان کرد: بايد تلاش کنيم تا امسال که سال برگزاري انتخابات و حماسه سياسي است، کشور، دچار بداخلاقي ها و تشنج هاي سياسي نشود.

وي ابراز اميدواري کرد رقابت ها و تبليغات دوران انتخاباتي، سالم و با متانت انجام شود و هدف از حضور و تبليغات انتخاباتي، خدمت به مردم و کشور و دوري از اختلاف، تشتت و تفرقه باشد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاکيد بر حفظ روحيه وحدت و همدلي در جامعه گفت: دولت يازدهم با توجه به ميراث گذشته، عملکرد نسبتا خوب و قابل قبولي در سال گذشته داشته و اميدواريم در سال جديد بتواند با فائق آمدن بر مشکلات و موانع پيش روي، عملکرد موفق تري بويژه در عرصه اقتصادي داشته باشد.

هاشمي رفسنجاني تاکيد کرد: علاوه بر ضرورت همدلي و همزباني بين دولت و ملت، اين امر بايد در ميان مردم جامعه نيز تقويت و نهادينه شود.

در هشتمين روز فروردين ماه سال 94 جمعي از وزراي فعلي و اسبق، نمايندگان مجلس، مسوولان نظام، مديران و استادان مراکز علمي و دانشگاهي، روساي بانک ها و وزارت امور خارجه با آيت الله هاشمي رفسنجاني ديدار و حلول سال جديد و آغاز بهار طبيعت را تبريک و تهنيت گفتند.

در ابتداي هر يک از اين ديدارها وزرا و مسوولان مربوطه در سخناني گزارش هاي کوتاهي از شرايط سياسي بويژه شرايط منطقه و بحران يمن و مذاکرات تيم هسته اي در لوزان سوييس، مسائل اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي، گردشگري بويژه مسافرت هاي نوروزي و انتخابات پيش رو در سال 94 ارايه کردند.