کد خبر: ۷۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۴

هواپيماهاي آمريکايي بعثي ها را در "تکريت" نجات دادند

  يکي از فرماندهان نيروهاي داوطلب مردمي در عراق از اقدام هواپيماهاي آمريکايي در نجات عناصر حزب بعث منحله و سرکردگان گروه تروريستي داعش در تکريت خبر داد.

قاسم مصلح فرمانده تيپ "علي اکبر" گفت: "هواپيماهاي آمريکايي برخي پايگاه هاي عراقي در ورودي تکريت را بمباران کردند که بر اثر آن دهها تن شهيد و مجروح شدند که در بين آنها 17 نفر از نيروهاي پليس فدرال به چشم مي خورد. علاوه بر اين، هواپيماهاي آمريکايي با هلي برد شماري از عناصر رژيم بعث صدام در داخل تکريت را نجات دادند".

وي در اظهاراتي که در پايگاه العتبه منتشر شد، افزود: هواپيماهاي آمريکايي سرکردگان وابسته به حزب منحل شده بعث و برخي سرکرده هاي داعش را به مکان نامعلومي منتقل کردند.

فرمانده تيپ علي اکبرتاکيد کرد که فرمان ممانعت از ورود نيروهاي داوطلب مردمي به تکريت براي آزادسازي آن، از سوي نيروهاي ائتلاف بين المللي صادر شده است.

مصلح خاطرنشان کرد که آزادسازي تکريت به دست نيروهاي داوطلب مردمي ساعاتي بيش طول نمي کشيد اما دخالت آمريکايي ها مانع از آن شد و عمليات آزادسازي را تا اين لحظه به تعويق انداخت. ارتش عراق از چند روز به داخل شهر محاصره شده تکريت حرکت نکرده است و هيچ فرماني براي آزادسازي شهر از سوي فرماندهان عاليرتبه صادر نشده است.

رافد جبوري سخنگوي دفتر نخست وزيري روز شنبه گفت که عراق در جنگ تکريت خواستار پشتيباني هوايي از ائتلاف بين المللي شد و افزود: اين درخواست بنا به شرايط و مقتضيات جنگ صورت گرفت. اما دولت در عين حال مايل است تا نيروهاي داوطلب مردمي را به عنوان يک نهاد متکامل حفظ کند.
*العالم