کد خبر: ۷۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۶

جان کري برنامه شرکت در مراسم گراميداشت "ادوارد کندي" را لغو کرد

  'جان کري' وزير امور خارجه آمريکا که از مدت ها قبل براي شرکت در مراسم گراميداشت ياد 'ادوارد کندي' سناتور دموکرات اعلام آمادگي کرده بود؛ با توجه به ادامه مذاکرات هسته اي با ايران، شرکت در اين مراسم را لغو کرد.

به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس از لوزان، وزارت خارجه آمريکا اعلام کرد: کري از مدت ها قبل خواستار شرکت در مراسم گراميداشت ادوارد کندي دوست و همکار خود در مجلس سنا بوده است که طي امروز و فردا (يکشنبه و دوشنبه) در موسسه کندي با حضور اعضاي خانواده او در بوستون برگزار مي شود؛ اما با توجه به ادامه مذاکرات هسته اي در لوزان وي شرمساري خود را براي لغو حضور در اين مراسم و گذراندن ساعاتي با خانواده کندي اعلام مي دارد.

کري و کندي 25 سال در مجلس سنا با يکديگر همکار بودند.

تصميم کري براي ادامه حضور در لوزان سوييس و رايزني با مذاکره کنندگان ايراني و ديگر وزيران خارجه کشورهاي عضو گروه 1+5 در حالي صورت مي گيرد که طرفين پيش از اين اعلام کرده بودند تا پايان ماه مارس (11 فروردين) قصد دارند چارچوب سياسي توافق را تعيين کنند.

ادوارد کندي يکي از متنفذترين سناتورهاي دموکرات آمريکا که 47 سال سابقه حضور در مجلس سنا را داشت اوت 2009 و در سن 77 سالگي به دليل تومور مغري درگذشت.

مذاکره کنندگان ايراني از روز چهارشنبه پنجم فروردين در لوزان سوييس به سر مي برند. انتظار مي رود اين دور از گفت و گوها که به لوزان 2 معروف شده است طي هفته جاري به پايان برسد.

محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران و جان کري همتاي آمريکايي او چند دور مذاکره فشرده را با هدف رسيدن به توافق از صبح پنجشنبه (6 فروردين) پشت سر گذاشته اند. لوران فابيوس و فرانک والتر اشتاين ماير وزبرام خارجه فرانسه و آلمان نيز ظهر ديروز به مذاکرات پيوستند و گفته مي شود لوزان امروز ميزبان وزبرام خارجه روسيه، انگليس و چين خواهد بود تا ترکيب وزيران خارجه کشورهاي 1+5 در برابر ايران تکميل و رايزني ها ادامه يابد.
*ايرنا