کد خبر: ۷۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۱

قشقاوی: برنامه سفر اردوغان تغییری نکرده است

  معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه گفت: با توجه به اطلاعات موجود در برنامه سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به تهران تغییری انجام نشده است.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، حسن قشقاوی روز یکشنبه در حاشیه مراسم ترحیم همسر آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اظهارات اخیر اردوغان سفر وی به تهران لغو شده است، گفت: طبق اطلاعاتی که داریم برنامه سفر وی تغییری نیافته است.

وی ادامه داد: به نظرم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به صورت شایسته اظهارات اردوغان را پاسخ داده و هرحرفی را می توان به طور مناسب جواب داد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه تصریح کرد: تصور می کنیم شرایط منطقه به گونه ای است که به جای فرافکنی همه کشورهای منطقه باید سعی کنند با درک واقعیت موجود و با توجه به شرایط با اهتمام به تعامل بیشتر مشکلات را حل کنند.

قشقاوی ادامه داد: این گونه نیست که بتوان به صرف اظهارات واقعیت موجود را نادیده گرفت.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه اخیرا ضمن متهم کردن ایران به تلاش برای مسلط شدن بر منطقه، اظهار داشت: این تلاش ها سبب آزردگی ترکیه، عربستان سعودی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس شده است.

وی همچنین حمایت کامل خود را از تهاجم عربستان سعودی و متحدینش به یمن اعلام کرد.
*ایرنا