کد خبر: ۷۹۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۸

ماجراي ديدار فرزند علي عبدالله صالح با وزير دفاع عربستان قبل از آغاز حملات

  وزير دفاع عربستان با پيشنهادهاي صالح و فرزندش مخالفت کرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از العربيه اين شبکه به اطلاعاتي دست يافته است که نشان مي دهد احمد علي عبدالله صالح فرزند علي عبدالله صالح رئيس جمهور پيشين يمن، دو روز پيش از عمليات ائتلاف عربي برضد يمن، در رياض حضور داشته است.

وي پس از درخواست از مسئولان عربستاني براي ديدار با آنان، به رياض رفته بود. وي در ديدار با مسئولان عربستاني از جمله وزير دفاع درخواستهاي خود و پدرش را در برابر دست کشيدن از برخي مواضع خودشان مطرح کرده بود.

عدنان صوابي گزارشگر العربيه گفت علي عبدالله صالح با طرح پيشنهادي، تلاش کرده بود از عمليات ائتلاف عربي برضد يمن جلوگيري کند و به همين منظور، فرزند خود را به رياض فرستاده بود.

سرلشکر يوسف الادريسي معاون رئيس دستگاه اطلاعاتي عربستان هنگام ورود فرزند صالح از او استقبال کرد و با يکديگر به دفتر محمد بن سلمان وزير دفاع عربستان رفتند. فرزند صالح خواستار رفع تحريمها برضد پدرش و مصونيت خود و پدرش شده بود.

وي همچنين متعهد شده بود در قبال اين مطالبات به همپيماني با حوثيها پايان دهند. با اين حال پاسخ وزير دفاع عربستان بسيار قاطع بود و با پيشنهادهاي صالح و فرزندش مخالفت کرد و گفت زمينه اي براي توافق وجود ندارد و فقط طرح شوراي همکاري خليج فارس درباره يمن معتبر است.