کد خبر: ۷۹۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۱

«محمد علي الحوثي»: جاي رهبران انصارالله امن است

 يکي از رهبران برجسته انصارالله يمن تاکيد کرد اينکه گفته مي‌شود اين جنبش تهديدي براي عربستان است، صحت ندارد و در حال حاضر تمامي رهبران انصارالله در مکانهايي امن هستند.

«محمد علي الحوثي» از رهبران انصارالله يمن که به انتخاب «عبدالملک الحوثي» در حال حاضر اداره امور رياست‌جمهوري را در صنعا برعهده دارد، گفت: حملات هوايي عربستان سعودي به صنعا، تاثيري بر انصارالله نداشته و تمامي رهبران در مکانهاي امني حضور دارند.

وي افزود که حمله کشورهاي حاشيه خليج فارس به يمن غيرقانوني و نقض حاکميت اين کشور و اراده ملي آن محسوب مي‌شود.

محمد علي الحوثي در گفت‌وگو با روزنامه مصري «الوطن» گفت: تا به اين لحظه ما به حملات هوايي که آن را تجاوز به ملت يمن مي‌دانيم، پاسخي نداده‌ايم. حمله‌اي که در واقع حمايت و جانبداري از يک گروه در يمن در مقابل گروهي ديگر بر اساسا اصل ايجاد تفرقه در کشور صورت مي‌گيرد.

وي در ادامه درباره جنجالهاي به راه افتاده مبني بر تهديد بودن انقلابيون يمن براي عربستان و کشورهاي حاشيه خليج فارس گفت: اينکه گفته مي‌شود ما براي کشورهاي حاشيه خليج [فارس] و به طور مشخص عربستان سعودي تهديد هستيم، درست نيست. دليل رد اين ادها نيز، موافقت ما به عنوان بخش مهمي از ملت يمن با طرح ابتکاري شوراي همکاري در گذشته است.

اين رهبر انقلابي يمن گفت: هر دولتي که به يمن نيروي زميني بفرسند، بايد پيامدهاي اين تصميمش را نيز بپذيرد زيرا ما به هيچ کس اجازه نخواهيم داد وارد اراضي کشور ما شود. در صورت افزايش حملات هوايي نيز تمامي گزينه‌ها بر روي ميز خواهد آمد و ما از حاکميت اراضي خود دفاع خواهيم کرد.

محمد علي الحوثي در ادامه با اشاره به حمايت ملت يمن از انصارالله گفت که به همين دليل نيز يگان‌هاي مختلف ارتش به انصارالله پيوسته‌اند.

وي افزود که طبيعت جغرافيايي يمن با هر کشور ديگري در منطقه متفاوت است و يمني‌ها نمي‌خواهند با مصر يا کشورهاي حاشيه خليج فارس درگير شوند زيرا آنها طرفي در بحران کنوني يمن به شمار نمي‌آيند.

اين رهبر انقلابي يمن اخبار منتشر شده مبني بر فرماندهي ارتش يمن از سوي «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور سابق يمن را تکذيب کرد و گفت که تمام اين اخبار شايعه است و صحت ندارد. هيچ توافقي ميان انصارالله و علي عبدالله صالح صورت نگرفته است و تمام ادعاهاي مطرح شده، افترا است.

وي در ادامه تاکيد کرد: انصارالله قصد بستن «باب المندب» را ندارد هرچند که اين آخرين شايعه طرفدران «عبدربه منصور هادي» نخواهد بود و اين روند ادامه خواهد يافت. هيچ هيأتي از ما با مقامات مصري ديدار نداشته و هيچ تماسي برقرار نشده است هرچند که ما به هيچ وجه خصومتي با مصر نداريم و اميدواريم که مصر نيز مواضع ما را درک کند و براي حل مسالمت‌آميز بحران بکوشد.
*فارس