کد خبر: ۷۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۱۸

منظم‌ترين و بي‌نظم‌ترين فرودگاه‌هاي جهان

 روزنامه مورنينگ پست در گزارشي به نقل از آمار موسسه آمريکايي اطلاعات مسافرت هاي هوايي (FlightStats ) اعلام کرد که ۷ فرودگاه بزرگ چين در رتبه هاي آخر فهرست منظم ترين و وقت شناس ترين فرودگاه هاي جهان قرار دارند.

به گزارش ايرنا در اين فهرست، ۶۱ فرودگاه بزرگ جهان بر اساس شاخص وقت شناسي رتبه بندي شده اند. بنابراين گزارش، تنها ۳۷.۱۷ درصد از پروازهاي فرودگاه هونگ کيائو و ۳۷.۲۶ درصد از پروازهاي پودونگ شانگهاي سر وقت انجام شده است. همچنين فرودگاه هاي هانگژو، شنژن، گوانگژو، چونگ چينگ و فرودگاه بين المللي پکن نيز وضعيت خوبي در اين زمينه ندارند.

اين در حالي است که بر اساس رتبه بندي اين موسسه آمريکايي، فرودگاه هاندا ژاپن با ۸۹.۷۶ درصد پرواز سر وقت، در راس منظم ترين فرودگاه هاي بزرگ جهان قرار گرفت. همچنين يکي ديگر از فرودگاه هاي ژاپن به نام ايتامي نيز توانست در بين تمامي فرودگاه هاي جهان با ۹۴.۵۶ درصد پرواز سر وقت، به عنوان منظم ترين فرودگاه جهان شناخته شود.

روزنامه چاينا ديلي به نقل از ژو جيان جون کارشناس صنعت هوانوردي چين از مديريت پروازها در اين کشور انتقاد کرد و نوشت: بسياري از پروازها در برخي فرودگاه ها متمرکز مي شوند. ژو تاکيد کرد: بسياري از پروازها در شهرهاي پکن، شانگهاي و گوانگژو متمرکز شده و اين مشکل بزرگي براي مديران اين بخش است چرا که يک اشتباه کوچک در يکي از اين فرودگاه هاي بزرگ بر پرواز ساير شهر ها نيز تاثير خواهد گذاشت.

بر اساس آمارهاي اعلام شده، چين تا پايان سال ۲۰۱۲ ميلادي، ۱۸۲ فرودگاه تجاري در اختيار داشته و قرار است اين کشور تا سال ۲۰۱۵، ۸۲ فرودگاه مسافربري جديد نيز تاسيس کند. عمليات ساخت يکي از اين فرودگاه ها به عنوان جديدترين و پررفت و آمدترين فرودگاه جهان با ظرفيت جابجايي ۷۲ ميليون مسافر و ۶۲۰ هزار پرواز در سال، اواسط سال گذشته در شهر پکن آغاز شد.

مسوولان فرودگاهي چين، با راه اندازي و تکميل فرودگاه جديد، اين مکان به پر رفت و آمدترين فرودگاه جهان از حيث مسافر و جابجايي کالا تبديل خواهد شد.