کد خبر: ۷۹۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۸

پايان گفت‌وگوي 2 ساعته صالحي و مونيز با حضور عراقچي و شرمن

  گفت‌وگوي دو ساعته علي‌اکبر صالحي و ارنست مونيز وزير انرژي آمريکا با حضور معاونان وزراي خارجه ايران و آمريکا درباره مباحث فني برنامه هسته‌اي ايران پايان يافت.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، صالحي و مونيز از روز پنجشنبه نيز چندين دور با يکديگر به صورت دوجانبه و همچنين در قالب مذاکرات وزراي خارجه به گفت‌وگو پرداختند. ديروز (شنبه) نيز صالحي و مونيز سه دور مذاکره دوجانبه داشتند و البته در نشست‌هاي وزراي خارجه نيز حضور يافتند.

رئيس سازمان انرژي اتمي روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر به لحاظ فني و حقوقي به فهم مشترک قابل توجهي رسيده‌ايم. يکي دو مورد وجود دارد که پيچي خورده که بايد ببنيم مي‌توانيم در بعد فني، الان محاسباتمان را انجام مي‌دهيم آنها هم محاسبات خودشان را ديروز ارائه کردند، ببينيم مي‌توانيم در اين يکي دو مورد به فهم مشترکي برسيم. اگر اين حاصل شود مي‌توان گفت در موضوعات فني به فهم مشترک رسيده‌ايم البته اين به مفهوم توافق نيست.

صالحي افزود: توافق آخرين مرحله است و وقتي که همه ابعاد فني، حقوقي و سياسي کاملا روشن شده باشد.

وي درباره اينکه آيا پيچي که گفتيد وجود دارد منتظر حضور ساير وزراي خارجه است؟ گفت: الان داريم تلاش مي‌کنيم که وقتي وزرا حاضر مي‌شوند آنها وارد جزييات بشوند و بخواهند جزييات را مرور کنند. علي القاعده بايد ببينيم قبل از ورود وزرا مي‌توانيم به جمع بندي واحدي برسيم و به فهم مشترکي در مجموعه زمينه‌ها برسيم. تلاش خود را انجام مي‌دهيم.

صالحي همچنين در پاسخ به سوالي درباره رسيدن به راه‌حل گفت: اميدواريم به راه‌حل‌ها دست يابيم. من خوشبين هستم.
*فارس