کد خبر: ۷۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

عکس : درخت 550 ساله ايراني

 مجيد سعيديان رييس اداره ميراث فرهنگي و صنايع دستي فاروج در اظهار کرد: روستاي اسفجير که در 25 کيلومتري شمال غربي شهرستان فاروج در بخش خبوشان واقع شده داراي جاذبه هاي طبيعي و گردشگري بسياري است که درخت چنار 550 ساله آن، يکي از اين جاذبه هاست.

وي گفت: واقع شدن روستا بر روي دو تپه و رودخانه اي که از ميان آن مي گذرد گردشگران بسياري را به اين منطقه جذب کرده است.

سعيديان گفت: در شمال روستا، تپه پرآب و سرسبزي قرار دارد که به دربند معروف بوده و گردشگران بي شماري به اين منطقه مراجعه مي کنند.



وي گفت: در مسجد روستاي اسفجير و در محوطه حياط آن، درخت چنار کهنسالي قرار دارد که قدمت آن با توجه به نظريه هاي کارشناسي صورت گرفته توسط کارشناسان استان و موسسه تحقيقات جنگل ها و مراتع کشور، 550 سال تخمين زده مي شود و قطر تنه درخت 7 متر است.

وي افزود: اين درخت به لحاظ شکل ظاهري و فرم تنه کاملا سالم و شاداب بوده و با توجه به پايداري آن، در شرايط جوي و اقليمي منطقه به خوبي سازگار شده و از اهميت بالايي براي مطالعات ژنتيکي برخوردار است و با آغاز بهار، اين درخت کهنسال آماده رويش دوباره است.

شهرستان 52 هزار نفري فاروج که در 90 کيلومتري شرق بجنورد و در مسير اصلي استان هاي شمالي به مشهد مقدس واقع شده به باب الرضا(ع) خراسان شمالي مشهور است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
3
در شهر بروجن چنار ۷۰۰ساله وجود دارد