کد خبر: ۷۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۱

حزب الله لبنان: عربستان با بمباران يمن توسط جنگنده‌ها نمي‌تواند چيزي را تغيير دهد

 عضو شوراي سياستگذاري حزب الله لبنان در سخناني گفت که عربستان با بمباران يمن توسط جنگنده‌ها چيزي را تغيير نخواهد داد.به گزارش تسنيم، "شيخ محمد يزبک" عضو شوراي سياستگذاري حزب‌الله لبنان در سخناني گفت که ملت يمن با تمامي گروه‌ها و احزابش بر حمله سعودي آمريکايي ظالمانه پيروز خواهد شد.وي افزود: کساني که گمان مي‌کنند که با حملات جنگنده‌ها معادلات را تغيير خواهند داد توهم زده و رؤياپردازي مي‌کنند چون بمباران به کمک جنگنده‌ها چيزي را تغيير نخواهد داد.

عربستان از بامداد ششم فروردين، پس از شکست تمام طرح‌ها و سياست‌هايش در يمن، به گزينه نظامي روي آورد و مناطق مختلف يمن را آماج حملات هوايي خود قرار داد، برخي کشورهايي که از نظر اقتصادي به کمک‌هاي عربستان نيازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به يمن همراه شده اند.

بحرين، قطر، کويت و امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهايي هستند که جنگ عليه يمن به عربستان پيوسته‌اند. اين در حالي است که پاکستان نيز از آمادگي خود براي مشارکت در اين جنگ خبر داده و ترکيه نيز اعلام کرده که در حال بررسي شرکت در عمليات نظامي موسوم به طوفان قاطع است.

از آغاز تجاوز عربستان به يمن ده‌ها تن از شهروندان يمني که در بين آنها شمار زيادي زن و کودک ديده مي‌شوند، به شهادت رسيده يا زخمي شده اند.

بر اساس اعلام منابع بيمارستاني يمن، از آغاز حملات عربستان تنها در شهر عدن 68 نفر به شهادت رسيده و 452 نفر زخمي شده اند.

در انفجار بزرگترين انبار مهمات شهر عدن که روز گذشته به وقوع پيوست دست کم 15 شهروند يمني به شهادت رسيده و ده‌ها تن نيز زخمي شدند.

در حالي که تجاوزات عربستان به يمن همچنان ادامه دارد، ارتش و نيروهاي کميته هاي انقلابي مردمي همچنان به پيشروي خود در برخي مناطقي که تروريست هاي القاعده و شبه نظاميان وابسته به عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي فراري بر آن مسلط هستند، ادامه مي‌دهند.

اين در حالي است که سلمان بن عبدالعزيز شاه عربستان روز گذشته در اجلاس سران عرب در شرم الشيخ مصر گفته که جنگ را تا تحقق کامل اهدافش ادامه مي‌دهد. عبدربه منصور هادي رئيس‌جمهور مستعفي يمن نيز گفت که من خواهان ادامه جنگ هستم.

عربستان و همپيمانانش در شرايطي به اين جنگ ادامه مي‌دهند که شهرهاي يمن از جمله صنعا طي روزهاي گذشته شاهد تظاهرات و راهپيماي‌هاي گسترده در حمايت از انقلاب يمن و جنبش مردمي انصارالله بوده است.

جنگنده‌هاي سعودي شب گذشته 3 بار پايگاه دفاع هوايي و فرودگاه الحديده در غرب يمن را بمباران کردند. ساعاتي بعد نيز، فرودگاه بين المللي حديده، در معرض 10 حمله جنگنده هاي متجاوز عربستان قرار گرفت. اين در حالي است که ضد هوايي ارتش يمن نيز با اين حملات مقابله کرد.

جنگنده هاي سعودي همچنين تنها نيروگاه برق استان صعده يمن را هم بمباران کردند تا اين حقيقت که عربستان به دنبال نابودي زير ساخت ها و تاسيسات زيربنايي يمن است، بيش از پيش آشکار شود.

شبکه الميادين از شهيد و زخمي شدن ده‌ها غير نظامي بي دفاع در حمله هوايي جنگنده هاي سعودي به محله الدمغه درمرکز الحديده در غرب يمن خبر داده است.

الميادين همچنين از ادامه پيشروي نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي از محور العند خبر داد و اعلام کرد اين نيروها به 15 کيلومتري عدن رسيده اند. اين در حالي است که مناطق مختلفي از استان عدن از جمله دارسعد والمنصوره و خور مسکر شاهد درگيري‌هاي شديد است.
*تسنيم