کد خبر: ۷۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۹

ديدار هيئت سناتورهاي آمريکا با نتانياهو و اشتاينيتز با محور مذاکرات هسته‌اي ايران

  هيئتي از سناتورهاي آمريکايي روز يکشنبه در سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين با نخست‌وزير تنها رژيم دارنده سلاح‌هاي هسته‌اي در خاورميانه و وزير اطلاعات و امور راهبردي اين رژيم درباره برنامه هسته‌اي ايران گفت‌وگو کردند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، «بنيامين نتانياهو»، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي و «يوال اشتاينيتز»، وزير اطلاعات و امور راهبردي اين رژيم روز يکشنبه با هيئتي از نمايندگان مجلس سناي آمريکا در سرزمين‌هاي اشغالي ديدار و درباره مذاکرات هسته‌اي ايران گفت‌وگو کردند.

رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي گزارش داده‌اند بنيامين نتانياهو در اين ديدار مدعي شده توافقنامه هسته‌اي احتمالي با ايران مسير دست‌يابي اين کشور به «سلاح‌هاي هسته‌اي» را هموار مي‌کند.

هيئت سناتورهاي آمريکايي به سرپرستي «ميچ مک‌کانل»، رهبر اکثريت جمهوري‌خواهان مجلس سنا روز يکشنبه وارد سرزمين‌هاي اشغالي شده و نشستي با نتانياهو و اشتاينيتز داشته‌اند.

بيانيه‌اي که دفتر نخست‌وزير رژيم صهيونيستي منتشر کرده حاکي است نتانياهو در اين نشست از تحولات خاورميانه ابراز نگراني شديد کرده است. وي در گفت‌وگو با اين هيئت مدعي شده ايران در حال فتح خاورميانه است.

مک‌کانل به نتانياهو گفت که روابط بين آمريکا و رژيم صهيونيستي صرفنظر از آنجه ادعا مي‌شود مانند گذشته قدرتمند است.

رژيم صهيونيستي تنها دارنده سلاح‌هاي هسته‌اي در خاورميانه است که با حمايت‌هاي آمريکا از امضاي هر گونه پيمان بين‌المللي براي نظارت بر برنامه تسليحاتي خود طفره رفته است.
*فارس