کد خبر: ۷۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۰
نيويورک‌تايمز پس از تکذيب خبرسازي آسوشيتدپرس مدعي شد:

ايران در برابر انتقال اورانيوم به خارج از کشور مقاومت مي‌کند/رقيق‌سازي اورانيوم در حال بررسي

  مقامات غربي مي‌گويند ايران در برابر انتقال اورانيوم غني‌شده به خارج از اين کشور مقاومت مي‌کنند و بر همين اساس رقيق‌سازي اورانيوم گزينه‌اي است که مي‌تواند مورد بررسي قرار گيرد.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، مقامات غربي پس از تکذيب خبرسازي آسوشيتدپرس درباره «انتقال تمامي اورانيوم‌غني‌شده ايران» از سوي مذاکره‌کنندگان ايراني ضمن تأييد مقاومت ايران در برابر اين طرح در رايزني‌هاي هسته‌اي با گروه 1+5 مي‌گويند روش‌هاي ديگري براي حل و فصل اين چالش وجود دارد.

روزنامه آمريکايي نيويورک‌تايمز روز دوشنبه از قول اين مقامات نوشت اصلي‌ترين راهکار براي حل موضوع مربوط به بحث اورانيوم غني‌شده ايران رقيق‌سازي اين ماده است (از طريق ترکيب آن با ايزوتوپ اورانيوم 238).

روز يکشنبه خبرگزاري آسوشيتدپرس مدعي شده بود ايران با انتقال تمامي اورانيوم غني‌شده خود به خاک روسيه موافقت کرده است اما ساعتي بعد سيد عباس عراقچي، مذاکره‌کننده ارشد ايران اين خبر را تکذيب کرد و گفت انتقال اين ماده به خارج از ايران در دستور کار نيست.

روزنامه نيويورک‌تايمز مدعي شده اصرار ايران بر نگهداري سوخت هسته‌اي مي‌تواند مذاکرات هسته‌اي را در برهه حساس دچار وقفه کند.
*فارس