کد خبر: ۷۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۰

زمان نشست وزراي خارجه ايران و ١+٥ در امروز

  نشست وزراي خارجه ايران و ١+٥ ساعت ٩ صبح به وقت محلي ١١:٣٠ به وقت تهران در لوزان برگزار مي شود.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، هتل بو ريواژ شهر ساحلي لوزان ساعت ٩ صبح به وقت محلي ١١:٣٠ به وقت تهران ميزبان وزراي خارجه ايران و ٦ کشور است.

اين شهر از چهارشنبه شب و براي دومين بار طي دو هفته اخير ميزبان رايزني ها براي حل موضوع هسته اي ايران و دستيابي به راه حل جامع هسته اي است.

ايران و آمريکا طي شش روز اخير رايزني هاي فشرده اي را در سطح وزراي خارجه ، معاونان و کارشناسان و همچنين بين رئيس سازمان انرژي اتمي ايران و وزير انرژي آمريکا داشتند.
وزراي خارجه فرانسه و آلمان هم روز شنبه به مذاکرات پيوستند و موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا نيز شنبه شب راهي لوزان شد.

پيش از ظهر يکشنبه وزير خارجه چين و عصر لاوروف وزير خارجه روسيه به گفتگوها پيوستند و آخرين وزير خارجه شش کشور هاموند بود که يکشنبه شب وارد لوزان شد.
وزراي خارجه ٥ کشور طي شنبه و يکشنبه رايزني هاي فشرده اي به صورت دوجانبه با ظريف و کري و همچنين سه جانبه با کري و ديگر اعضاي ١+٥ داشتند.

سيد عباس عراقچي عضو تيم مذاکره کننده هسته‌اي در گفتگويي با اشاره به ادامه مذاکرات در روز دوشنبه گفت: صبح دوشنبه قرار است جلسه اصلي ايران و 1+5 با حضور همه وزراي خارجه تشکيل شود. قرار بود اين نشست يکشنبه شب برگزار شود که بدليل تاخير يکي از وزرا برنامه به دوشنبه موکول شد.

عراقچي نشست وزراي خارجه ايران و 1+5 در روز دوشنبه را بسيار تعيين کننده دانست که مي‌توان در پايان جلسه يا ادامه آن به يک جمع بندي نزديک شد يا نه و افزود: ممکن است کل دوشنبه و سه شنبه وقت بگيرد و ما تا هر زمان که نياز باشد پشت ميز مذاکره خواهيم بود.

وي ادامه داد: اراده سياسي جمهوري اسلامي براي ادامه مذاکره و رسيدن به يک راه حل است و اراده‌اي قوي وجود دارد. ما تا هر زمان که نياز باشد در اين مذاکرات حضور خواهيم داشت و طرف‌هاي ما نيز از اراده لازم برخوردارند اما رسيدن به يک توافق کار سختي است.

معاون وزير خارجه با بيان اينکه به دنبال توافقي هستيم که براي همه خوب باشد، گفت: وقتي توافق حاصل مي‌شود هر طرف بايد بتواند از اين توافق در کشور خود دفاع کند و بتواند اعلام کند که به خواسته‌هاي خود رسيده است.
*فارس