کد خبر: ۷۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۸

وزير خارجه عراق اتهام دخالت ايران در يمن را بي اساس خواند

  وزير امور خارجه عراق اتهامات برخي طرف ها مبني بر مداخله ايران در امور يمن را تکذيب و آن را بي اساس خواند.

به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، به نقل از پايگاه خبري اليوم السابع، ابراهيم الجعفري تاکيد کرد، آنچه در باره مداخله ايران در امور يمن عنوان مي شود، عاري از هرگونه صحت است.

وي روز يکشنبه در گفت وگو با شبکه خبري صدي البلد با اشاره به نشست کشورهاي عضو اتحاديه عرب در شرم الشيخ مصر، گفت: دولت عراق در جريان اجلاس سران عرب مخالفت خود را با هرگونه مداخله نظامي و خارجي در امور داخلي کشورها اعلام کرد.

وزير امور خارجه عراق از اتحاديه عرب خواست براي حل بحران يمن به دور از هرگونه خونريزي تلاش کند.

نشست اتحاديه عرب که از روز شنبه هشتم فروردين ماه به مدت 2 روز در شرم الشيخ با شرکت نمايندگان 21 کشور و سازمان آغاز شد، روز يکشنبه به کار خود پايان داد.

در نشست بيست و ششم اتحاديه عرب هرچند بر موضوع فلسطين، مسائل سوريه و عراق و رويارويي با داعش تاکيد شد، اما مي توان گفت هدف اصلي از تشکيل اين نشست، يمن و تحولات تازه آن بويژه تجاوز نظامي ائتلاف کشورهاي عربي به رهبري عربستان سعودي به آن کشور بود.

يکي از نکات قابل توجه نشست شرم الشيخ، بيانه پاياني آن و تاکيدي بود که بر تشکيل ارتش مشترک عربي شد. اين طرح براي نخستين بار در ديدار دهم اسفندماه عبدالفتاح السيسي رييس جمهوري مصر با سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان مطرح شد و تاکيد دوباره بر آن در نشست اخير اتحاديه عرب و در سايه تحولات يمن مي تواند معناي تازه به خود بگيرد.

در تجاوز نظامي نيمه شب پنج شنبه هواپيماهاي سعودي و هم پيمانانش به خاک يمن به بهانه حمايت از نيروهاي عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي و فراري اين کشور، شمار زيادي از غير نظاميان از جمله زنان و کودکان جان باختند.

در اين حملات گسترده، هواپيماهاي 10 کشور از جمله کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس (به استثناي عمان) جنگنده هاي ارتش عربستان را همراهي مي کنند.
*ايرنا