کد خبر: ۷۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۶

عراقچي: شوراي امنيت بايد همه قطعنامه ها عليه ايران را لغو کند


معاون وزیر امور خارجه ایران درباره دستیابی به توافق در مذاکرت هسته ای لوزان ابراز خوشبینی کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، عباس عراقچی در مصاحبه با خبرنگار این شبکه در لوزان سوئیس گفت: ما امیدوار و خوشبین هستیم، اما هنوز به مرحله دستیابی به توافقنامه نرسیده ایم. ما به توافقنامه نمی رسیم تا زمانی که درباره همه چیز توافق کنیم.

عراقچی افزود: در چند روز آینده پیشرفت هایی به دست آمده است. روز گذشته هم پیشرفتهایی در بعضی بندها به دست آمد. اما همچنان راه طولانی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: اختلافاتی وجود دارد که ما امیدواریم حل شود و شکاف بین ما کاهش یابد.

شوراي امنيت بايد همه قطعنامه ها عليه ايران را لغو کند

 عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران یکشنبه اعلام کرد ایران بر لغو همه قطعنامه هایی که شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور اعمال کرده است، تاکید دارد.

عراقچی گفت: «ایران تاکید دارد همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران به موجب توافقنامه آتی لغو شود.»

شورای امنیت از سال 2006 در ارتباط با برنامه هسته ای ایران، هشت قطعنامه علیه این کشور تصویب کرده است. تحریم های اعمال شده علیه ایران شامل ممنوعیت امضای قراردادهای تسلیحاتی و فناوری های هسته ای، ممنوعیت فعالیت های مربوط به تولید موشک های بالستیک، و تحریم های هدفمند علیه اشخاص و سازمان های ایرانی همچون مسدود کردن دارایی هایی آنها یا ممنوعیت مسافرتی است .

ایران بارها خواستار لغو این تحریم ها و تحریم های دیگری شده است که آمریکا و شماری از کشورهای دیگر به صورت یک جانبه علیه تهران اعمال کرده اند.

وزیران امور خارجه ایران و گروه پنج به علاوه یک نوامبر 2014 در نشستی در وین ضرب الاجل دستیابی به توافق فراگیر در خصوص پرونده هسته ای ایران را تا پایان ژوئن 2015 تمدید کردند. طرفین توافق کردند تا پایان ماه مارس درباره مسائل کلیدی مورد مناقشه تصمیم سیاسی اتخاذ کنند. هنوز معلوم نیست مذاکرات در لوزان چه زمانی پایان خواهد یافت.