کد خبر: ۷۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۱۹

نامه پادشاه عمان به ملک سلمان/ جنگ يمن را فورا متوقف کنيد

  يک منبع آگاه در رياض اعلام کرد: سلطان قابوس بن سعيد پادشاه عمان چند روز پيش در نامه اي به ملک سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان، جنگ کنوني اين کشور عليه يمن را دام آمريکا براي کشور عربستان و تجزيه آن دانست و خواستار توقف اين جنگ شد.

به گزارش پايگاه خبري الاتحاد پرس، اين منبع عربستاني افزود: سلطان عمان در اين نامه به پادشاه عربستان توصيه کرده که جنگ عليه يمن را متوقف کند، چرا که اين دامي آمريکايي است که کل منطقه را هدف قرار داده است.

اين منبع عربستاني خاطر نشان کرده که پيش از اين وليد بن طلال شاهزاده ميلياردر عربستاني نيز خواستار متوقف کردن داعيان اين جنگ شده، عاملان آن را بي فکران و بي پروا هايي توصيف کرده بود که با آينده و امنيت عربستان بازي مي کنند و تاکيد کرده بود که چراغ سبز نشان دادن آمريکا به عربستان براي حمله به يمن دامي خطرناک است که هدف از آن تضعيف عربستان و تجزيه آن است.

شاهزاده وليد بن طلال افزوده بود: دامي که آمريکا در حال حاضر براي عربستان در يمن پهن کرده، شبيه به دامي است که قبلا براي صدام (رييس جمهور معدوم عراق)پهن کرده و به وي براي حمله به کويت چراغ سبز نشان داد.

از سوي ديگر شاهزاده متعب بن عبدالله نيز با جنگ عليه يمن مخالفت کرده است.
بر اساس اعلام منابع عربستاني، شاهزاده متعب بن عبدالله نيز تهديد کرده که گارد رياست جمهوري عربستان اقدامات لازم براي متوقف کردن ماجراجويي خطرناک عربستان در يمن انجام خواهد داد.

منابع عربستاني در خصوص نقشه آمريکا براي عربستان و يمن گفته اند که هدف از اين طرح تجزيه عربستان و يمن است و عربستان به سه کشور، يکي در منطقه شرقي، دوم در حجاز و سوم در نجد تجزيه خواهد شد و يمن نيز به دو کشور يمن شمالي و يمن جنوبي تجزيه خواهد شد.

جنگنده هاي عربستان سعودي با مشارکت 10 کشور از جمله پنج کشور عضو شوراي همکاري خليج فارس (به استثناي عمان) و حمايت آمريکا از نيمه شب چهارشنبه در تجاوز به يمن حملات خود به مناطق مختلف اين کشور بويژه شهر صنعا را آغاز کردند؛ تجاوزي که تاکنون منجر به کشته شدن دهها شهروند يمني و زخمي شدن شمار زيادي ديگر شده است.
*ايرنا