کد خبر: ۷۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

از برج سازي مجيدي و کريمي تا بيزنس هاي جالب علي دايي

  اين روزها ورزشکاران پول خود را وارد بازار مي کنند؛ از موبايل فروشي، برج سازي و سفره خانه گرفته تا واردات خودرو.

ورود پول به ورزش باعث شده تا خيلي از ورزشکاران مشاغل مختلفي را در دنياي کسب و کار تجربه کنند. شکي وجود ندارد که ديگر خبري از شغل دوم نيست و بايد گفت که با توجه به وضعيت مالي و قراردادهاي خوبي که ستاره ها با تيم هاي مختلف ورزشي امضا مي کنند، ورزش شغل دهم آنها به حساب مي آيد.

يکي بيزينس من است، يکي مغازه دارد و ديگري باشگاه بدنسازي. آن يکي برج سازي را ترجيح مي دهد و بعضي از چهره هاي سرشناس در کار ترانزيت و صادرات نخود و کشمش هستند.

اين روزها باشگاه هاي ورزشي، حتي باشگاه هايي که فوتبالي نيستند آنقدر به بعضي از ستاره ها پول مي دهند که آنها بار هفت نسل خودشان را مي بندند. البته با توجه به اينکه عمر دنياي قهرماني کوتاه است طبيعي است که آنها همين پولي را که مي گيرند به کاري بزنند و يا وارد دنياي تجارت شوند.

ديگر زمان، زمان دهه پنجاه و شصت نيست که بازيکنان پس از يک و دو کردن دنده تاکسي شان دير به سر تمرين برسند. ديگر زمان آن نيست که بازيکنان پيک موتوري باشند و يا در مزرعه پدري شان در شهرستان کشاورزي کنند. امروزه، عصر پول، تجارت و بيزينس است و هر ستاره اي بنا به درآمد و البته شم اقتصادي که دارد وارد اين دنياي پر زرق و برق مي شود.

در زير نگاه کوتاهي مي اندازيم به فعاليت هاي غير ورزشي ستاره هاي شاخص ايران، چه فوتبالي و چه غير فوتبالي. خوشبختانه و با اوج گرفتن ورزش هايي مثل واليبال و بسکتبال ديگر بازيکنان اين دو رشته هم جزو متمولين ورزشي ها به حساب مي آيند و گاهي اوقات رقم قرارداد بعضي از آنها بيشتر از ستاره هاي فوتبال است.

* علي دايي
مثل هميشه اول است. در فوتبال که هميشه پيش رو بود و در کار تجارت هم خصلت "اول بودنش" را دارد. دايي از همان زماني که پول حرفه اي گرفت به وصيت پدرش عمل کرد و اين پول را سرمايه گذاري کرد.

خود دايي بارها در مصاحبه هايش گفته است: «حتي زماني که در بايرن مونيخ بازي مي کردم پول هايم را به پدرم مي دادم. او براي من سرمايه گذاري مي کرد و حالا نتيجه اش را ديده ام.»

فروشگاه علي دايي در ميدان منيريه تهران يادگار همان سال هاست. فروشگاهي که رفته رفته به يکي از چند نماينده معتبر برند دايي تبديل شد. اين حقيقت دارد که مي گويند فوتبال شغل دهم علي دايي است. خريد و فروش مرسدس بنز و بي ام دبليو، توليد پوشاک ورزشي، مغازه داري در نقاط مختلف شهر تهران و ... از شغل هاي مختلف آقاي گل جهان است.

شهريار فوتبال ايران در سال هاي قبل نمايندگي آديداس و نايک را هم در تهران افتتاح کرد تا انحصار اين دو برند معروف را هم در پايتخت ايران داشته باشد.

بدون شک دايي در شغل هاي ديگر هم مشغول فعاليت است و شرکاي تجاري زيادي در جاهاي مختلف دارد که اين شغل هاي او کمتر رسانه اي شده است.

* علي پروين
پروين يکي از آن قديمي هاي فوتبال ايران است که اوضاع و احوالش به فوتباليست هاي دهه 50 نمي خورد. او که سال ها در پرسپوليس بازي کرد، به تيم ملي رسيد و مربي شد اين شانس را داشت که در زمان تزريق پول به دنياي فوتبال هنوز در راس کار باشد.

پروين که همه قول و قرارهايش را در نمايشگاه معروفش مي گذاشت، مغازه هاي هم در ميدان هفتم تير به مانتو فروشي اختصاص داده بود. البته سرنوشت آن مغازه ها و مالکيت آنها امروز مشخص نيست. اينکه هنوز تحت تملک پروين است، فروخته شده با اجاره داده شده است.

خريد و فروش زمين و احداث دفتر بيمه هم از ديگر مشاغلي است که سلطان پرسپوليسي ها وارد آن شده است. البته او اين روزها در فکر انجام يک سرمايه گذاري بزرگ ديگر است.
پروين تصميم دارد تا با کمک هدايتي و رويانيان بخشس از سهام باشگاه پرسپوليس را بخرد که اين اتفاق فعلا يک سري گيرهاي کوچک دارد.

* هادي ساعي
علاوه بر عضويت در شوراي شهر که البته مي گويند شغل به حساب نمي آيد هادي ساعي يک باشگاه سوارکاري در کرج دارد. در اين باشگاه کلاس هاي آموزشي هم براي علاقمندان داير است و آنهايي که مي خواهند سوارکاري ياد بگيرند مي توانند در کلاس هاي آموزشي قهرمان سابق تکواندو ايران ثبت نام کنند.

* فرهاد مجيدي
در بين استقلالي ها فرهاد مجيدي يکي از چهره هاي کار و تجارت است. او به واسطه سال ها حضورش در ليگ هاي عربي پول خوبي در آورد.
البته آمار دقيقي از اينکه کاپيتان سابق آبي ها دقيقا چه کاري انجام مي دهد وجود ندارد. اما به نظر او در کار ساخت و ساز است و يکي از ساختمان هاي شهر دوبي به اين بازيکن تعلق دارد. از مجيدي که هواداران استقلال خاطرات خوشي از او دارند اطلاعات زياد ديگر در دست نيست.

* امير قلعه نويي
سرمربي حال حاضر استقلال هم در کار ساخت و ساز است. چند سال پيش يک فروشگاه شيک مبلمان در خيابان ولي عصر (عج) تهران را هم به او نسبت مي دادند و همين طور رستوراني را در شهرک اکباتان.

در کل آبي ها نسبت به پرسپوليسي ها کمتر در چشم هستند. شنيده شده که قلعه نويي يک استخر و سوناي زيبا هم دارد و آن طور که چند روز پيش هوتن، پسر قلعه نويي در صفحه شخصي اش در اينستاگرام نوشته بود قرار است به زودي يک دفتر در بالاي شهر تهران افتتاح کنند. دفتري که هوتن اشاره اي به کسب و کار خاصي در آن نکرده بود.

خبر ديگر که درباره سرمربي آبي ها شنيده شده اين است که او تصميم گرفته در کيش هتلداري کند. حتي قلعه نويي سفري هم به اين جزيره داشته و براي سرمايه گذاري، پروژه را از نزديک ديده است.

* حميد سوريان
وارد کردن يکي دو بار خودروهايي که نياز به گرفتن مجوز دارند باعث شده تا گمان خيلي ها اين باشد که قهرمان المپيکي کشتي فرنگي ايران شغل اصلي اش واردات اتومبيل است!
اما سوريان بيشتر به کارهاي ساخت و ساز مي پردازد و در حال حاضر شغل ديگري به جز ساخت و ساز ندارد. او البته اين روزها بيشتر حواسش به ورزش است تا بتواند با درخشش در المپيک دست نيافتني ترين فرنگي کار ايران لقب بگيرد.

* جواد نکونام
مغازه اي با نام نکونام در برج ميلاد نور شهرک غرب توجه همه را به خودش جلب مي کند. اين مغازه را برادر نکونام اداره مي کند. نکونام هم که ريشه اي آبي دارد چندان در راس اخبار اقتصادي نيست.
البته چند وقت پيش يکي از سايت هاي خبري او را به عنوان يکي از تجار وارد کننده عطر معرفي کرده بود که نکونام اين موضوع را تاييد نکرد.

* کريم باقري
علاقمند به وارد کردن کاميون و صادر کردن کشمش. او که عاشق "ولووهاي زردرنگ" سوئدي است از همان ابتدا که به درآمدهاي ميليوني رسيد با کمک پدرش هر چه پول داشت در همين راه هزينه کرد.

کاپيتان سابق پرسپوليس به همراه پدر همسرش هم يکي از تجار معروف فرش ايران و تبريز در دنياي فرش است. البته خبري هم رسيده که او اين روزها دستي هم در تجارت و صادر کردن کشمش دارد

وجود يک رستوران در خيابان ولي عصر (عج) تهران را هم به باقري نسبت مي دهند که مي گويند يکي از نزديکانش آن را اداره مي کند.

* علي کريمي
جادوگر شماره 8 فوتبال ايران. در اقتصاد هم موفق، درست مثل زمان فوتبالش. او که به گفته خودش در سال هاي نه چندان دور در کرج مسافر کشي مي کرده است مثل فرهاد مجيدي پول خوبي را از راه فوتبال و در کشورهاي حوزه خليج فارس به دست آورد.

تجارت اصلي علي کريمي ساخت و ساز است. او سال هاي قبل به همراه حامد کاويانپور پروژه اي را در شمال ايران آغاز کردند که هر چند رابطه اين دو بازيکن را کمرنگ کرد ولي بدون شک بايد حالا به اتمام رسيده باشد!

کريمي سال ها پيش و به همراه خداداد عزيزي يکي از سهامداران يک توليدي پوشاک بود.

* صمد نيکخواه بهرامي
کاپيتان بسکتبال ايران قبلا صاحب يک باشگاه بدنسازي در قيطريه بود. باشگاهي مجهز که بعضي از بازيکنان استقلال در آن تمرين مي کردند. البته او ملکيت اين باشگاه را واگذار کرده است و فعلا در حال برج سازي است.
آسمانخراش ايران با حامد آفاق و جواد داوري ديگر ملي پوشان بسکتبال شريک است و حسابي سرش در ساخت و ساز شلوغ است. البته خبر مي رسد که صمد سرمايه گذاري خوبي هم در بورس انجام داده است

* خداداد عزيزي
يک زمان کارخانه اي در فريمان خراسان که قند توليد مي کرد را به خدادا عزيزي نسبت مي دادند. اما شغل دوم خداداد عزيزي ساخت و ساز است.
اينکه او کجا و چه پروژه هايي را در دست دارد چندان مشخص نيست اما به گفته بعضي از دوستان نزديکش خداداد مغز اقتصادي اش خوب کار مي کند و مي داند که پولش را کجا سرمايه گذاري کند.
طبق آخرين اخبار رسيده او يک گالري طلا فروشي در خيابان کريمخان تهران دارد و در کشور امارات هم سرمايه گذاري هاي خوبي انجام داده است. او ابتداي فعاليت اقتصادي خود را با سرمايه گذاري در حوزه پوشاک ورزشي آغاز کرد و همراه با مجيد ساعدي فر يک کمپاني توليدي پوشاک را که يکي از معروفترين برندهاي داخلي است، راه اندازي کرد.

* يحيي گل محمدي
آخرين بار يک آرايشگاه مجهز به نام هنر پرشيا داشت. مالک سفره خانه اي سنتي در ميدان هفت تير را هم مي گويند سرمربي ذوب آهن است.
گل محمدي همانطور که آرام است، آرام هم کارهاي تجاري اش را انجام مي دهد و خبر بيشتري از او در دست نيست.

* رضا عنايتي
مهاجم گلزن آبي ها يک زمان فروشگاه لوازم تزئيناتي ماشين داشت. او پس از اينکه در اين کار سودي نديد وارد بازار موبايل شد تا شانسش را در خريد و فروش تلفن هاي همراه امتحان کند.
عنايتي که در اين کار هم سود زيادي نکرد با بستن هر دوي اين مغاز ها عنايتي براي مدتي سراغ کار ديگري نرفت. اما به نظر مي رسد که اين بازيکن کار ساخت و ساز را با يکي از رفقايش شروع کرده است، البته خود آقا رضا هنوز اين خبر را تاييد نکرده است.

* محمدرضا رودکي
قهرمان سابق جودوي ايران پس از خداحافظي از دنياي قهرماني فعلا رستوران داري مي کند. رستوران او در يکي از مناطق شمال شهر پايتخت است که کاپيتان سابق جودو را حسابي سرگرم کرده است.

* عليرضا منصوريان
سرمربي موفق نفت تهران. مي گفتند زماني در کار کامپيوتر بود. اما در حال حاضر منصوريان رستوران دار است و شعبه جديد رستورانش را همين چند وقت پيش افتتاح کرد.

او برخي از جلسات کاري اش را هم در رستوران هايش برگزار مي کند و يک بار هم کارلوس کي روش و دستيارانش را به يکي از اين رستوران ها برد و به آنها يک غذاي خوب ايراني داد.

*جام نيوز
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
lمحسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
17
هرچی نمیدونسته گفته در ساخت و ساز فعالیت میکنه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
2
ساخت و ساز!!!!