کد خبر: ۷۹۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۸

معاون اول رييس جمهور: در سال 93 از رکود خارج شديم

  معاون اول رييس جمهوري با بيان اين که در سال 93 از رکود خارج شديم و رشد اقتصادي مثبتي داشتيم گفت: رونق اقتصادي اصلي ترين فعاليت دولت در سال 1394 خواهد بود.

 به گزارش پايگاه خبري «تيک» (Tik.ir)، اسحاق جهانگيري روز دوشنبه در حاشيه بازديد از طرح هاي کشاورزي شهرستان هاي فيروزکوه و دماوند در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که دولت چه ميزان بودجه براي سهم توليد اختصاص داده است اين مطلب را عنوان کرد.

وي افزود: در سال 93 از رکود خارج شديم و رشد اقتصادي مثبتي داشتيم اما اين کفايت نمي کند و اقتصاد ايران نيازمند اين است که به يک دوره رونق ورود پيدا کند و رشدهاي اقتصادي بالاي 4 تا 5 درصد داشته باشد.

جهانگيري ادامه داد: اشتغال کشور يک نياز عمده است که بايد به آن دست پيدا کنيم و لازمه آن اين است که به توليد داخلي کشور به طور ويژه توجه شود و اين در پيام نوروزي رهبر معظم انقلاب به عنوان يک محور مهم تاکيد شده است.

معاون اول رييس جمهوري يادآور شد: به هر حال با توجه به توليد داخلي مي توان اشتغال کشور را پاسخگو بود.

جهانگيري تاکيد کرد: بايد منابع مورد نياز چه در بخش خصوصي و چه در بخش کشاورزي تامين شود و راه آن اين است که بخش خصوصي با اطمينان در فعاليت هاي اقتصادي و کشاورزي ورود پيدا کند.

وي اضافه کرد: عليرغم محدوديت هايي که در زمينه آب وجود دارد، معتقديم در بخش هاي کشاورزي، صنعت و معادن داراي ظرفيت هاي بالايي براي توليد هستيم.

معاون اول رييس جمهوري درباره افتتاح مرکز توليد وانجماد اسپرم گاو نيز گفت: توليد و انجماد اسپرم گاو براي اولين بار توسط بخش خصوصي انجام گرفته که کار بسيار مهمي است و ما نيازمنديم که بتوانيم از نژادهاي مهمي که هم از توليد گوشت و هم از نظر توليد شير راندمان بالايي داشته باشند در کشور استفاده کنيم.
*ايرنا